Greip on üks imeline vili! (Foto: Matton Estonia)
Jaga:     
Nipid

Ohoo! 6 (ootamatut) asja, mida peaksid teadma greibist

Greip on täielik imevili, mis on tulvil C-vitamiini ning aitab muuta su tervist tugevamaks. Lisaks on sellel ka mõned üllatavad omadused. Piilu järele!

1. Greip võib kiirendada kaalulangust.

Mitmed uuringud on näidanud, et kui süüa enne igat einet vähemalt pool värsket greipi või juua klaasitäis greibimahla, suureneb kaalulangetamiseefekt.

2. Kui sööd greipi, siis söö kõik ära! Greibi vaheseinad on sulle head.

Koorides endale mahlast greipi, viskad järjekindlalt mõrkja maitsega valgeid vaheseinu minema? Ei, ära tee seda! Seesama valge, õhuke vahekiht on rikkalik antioksüdantide, toit- ja kiudainete allikas, mis aitab paremini kõhtu täita ning mõjub hästi seedimisele. Kasulikud kiudained võivad aidata langetada ka veresuhkru- ja kolesteroolitaset.

3. Ära söö greipi koos allergiarohtudega!

Greibis esineb looduslikku kemikaali, mis reguleerib protsessi, kuidas meie magu teatud aineid omastab. Kui tarbida korraga greipi ja allergiarohte võib nende koosmõju viia mürgituseni. Seega, väldi greipi allergiarohte võttes või konsulteeri apteekriga, et saada infot võimalike kõrvalmõjude kohta. 

4. Kiiremini paranevad haavad. 

C-vitamiin aitab luua tervislikku armkudet ja uusi veresooni, mis mõlemad soodustavad keha taastumisprotsessi. Greibis on umbes 72 mg C-vitamiini, mis on 120% päevasest normist. Enne teatud operatsioone soovitatakse võtta 500 mg C-vitamiini, kuid alati peab enne operatsiooni arstiga konsulteeruma, mis toidulisandid sinu menüüse sobivad. See käib ka greibi kohta, kuna vili võib mõjutada seda, kuidas keha teatud aineid omastab.

5. Greip teeb atraktiivseks.

Tsitruseliste populaarsus aroomiteraapias muudkui kasvab, kuna neil on imeline omadus suurendada energiataset ja elujõudu. Need aroominoodid äratavad su üles! Eriti mõjus on tsitruse hõng siis, kui kanda eeterlike õlisid kehale. Mõju on tunda nahal ja ka haistmismeeled korjavad aroomid üles. 

6. Täna õhtul on pearoaks greip!

Arvatakse, et greip kuulub hommikusöögilauale või sobib magustoiduks ja snäkiks. Tegelikult on tsitruseline super hea kaaslane ka soolastele roogadele. Koos proteiinide ja rasvadega täidab see korralikult kõhtu ning täiskõhutunne kestab kauem.

Proovi näiteks järgnevat retsepti:

Lisa rohelisele salatile puhastatud greibiviilud ja peotäis Kreeka pähkleid. Viljaliha lisab salatile mõnusat tekstuuri ja happelisus rikastab maitset uute nüanssidega. Salati kõrvale serveeri kana või kala.

Greip on üks imeline vili! (Foto: Matton Estonia)