Tassike teed teeb seest soojaks. (Foto: Matton Estonia )
Jaga:     
Nipid

Kui väsimus võtab võimust: 10 nippi, kuidas püsida terve

Talvekuudel tunneb keha puudust päiksest. Rohkem ringleb viirushaigusi ja pimedus põhjustab väsimust. Psühhiaater Merit Kudeviita selgitab, mida teha, et vaim ja keha püsiks virged. 

Vaata üle oma elukorraldus. Kas su elus on olemas ka hetked ainult enda ja oma mõtete jaoks? Selleks on head lasteta minipuhkused, mil veedad aega armsamaga või lõõgastud lemmikraamatut lugedes. Oluline on selliste puhkehetkede iganädalane regulaarsus. Kord aastas ettevõetav pikem puhkusereis ei aita. Pikemaajaline väsimus võib viidata terviseprobleemidele, näiteks rauavaegusaneemiale või hüpotüreoosile. Mine perearsti juurde ja palu kontrollida oma tervist!

Saada haige kolleeg koju. Haiget töökaaslast märgates soovita tal end koju ravima minna.

Puhka end välja. Mine mõistlikul ajal magama. Vaata üle oma unerütm, analüüsi selle kvaliteeti ja tee vajadusel parandused. Oluline on, et ärkaksid puhanuna.

Toitu tervislikult ja regulaarselt. Täisväärtuslik toit tagab üldjuhul kõikide vitamiinide vajaliku taseme. Vitamiinide ja toidulisandite meelevaldne tarvitamine ei ole kasulik.

D-vitamiin. Meie kliima iseärasusi arvestades on soovitatav võtta lisaks D-vitamiini.

Liigu iga päev! Ole aktiivne vähemalt 30 minutit päevas. Samas veendu, et sinu treeningprogramm on sulle sobiv ja koormus optimaalne. Ületreenimine tekitab kroonilise väsimuse, stressi ja sageneb haigestumine. Sa pole tippsportlane!

Vaktsineeri gripi vastu! End vaktsineerides kahandad ohtu, et haigestud või viid viirushaiguse pereringi.

Ravi ja taastu! Haigus on organismile koormus. Kui oled haige, anna kehale aega taastumiseks. Haigena tööl käies nõrgestad organismi ning suureneb tõenäosus veel mõni viirus saada.

Pese käsi! Muuda harjumuseks pesta käsi alati pärast väljas käimist ja enne söömist.

Riietu vastavalt ilmale. Nii väldid külmetumist!

Tassike teed teeb seest soojaks. (Foto: Matton Estonia )