2
fotot
Vahel tuleb end diivanilt püsti sundida. (Foto: Matton Estonia)
Jaga:     
Nipid

Erik Orgu 10 nõuannet: kuidas mitte libastuda?

Uusaastalubadusena kirja pandud eesmärk teha rohkem trenni kaotamaks mõni kilo, kipub kergesti käest libisema. Erik Orgu annab nõu, kuidas arendada endas tahtejõudu ja enesekontrolli.

Personaaltreener ja toitumis­nõustaja Erik Orgu on tähel­danud, et enamik inimesi, kes tema poole pöörduvad, väidavad, et neil on motivatsioonikriis. Pärast vestlust selgub, et vajaka jääb hoopis kindlameelsest sihi nimel tegutsemisest. «Distsipliin on nagu li­has, mida saab treenida tugevamaks ja vastupidavamaks,» utsitab treener mitte alla andma.

«Paljudele seon­dub distsipliin range režiimi või mil­legi keelamisega, aga see on ainult siis nii, kui sa sellest nõnda mõtled,» selgitab Erik. Suhtu distsipliini kui positiivsesse sihikindlusse. Siis saab sellest edasiviiv jõud!

1. Püstita motiveerivad sihid

Mõtle läbi, mida ja miks saavutada tahad. Nii on sul palju lihtsam endas selleni jõudmiseks tahtejõudu leida. Enda distsiplineerimine muutub va­hendiks, mille abil kindla eesmärgi poole püüelda, andes sellele positiiv­se mõõtme.

2. Pühendu

Distsipliin pole iseloomuomadus, vaid õpitud käitumine. Sellest ole­neb, kuidas sa asju teed ja neisse suh­tud. Pühendudes tervislikule eluviisi­le, distsiplineerid ennast selles osas, mida sööd, kuidas treenid ja puhkad.

Ära lase ka ühelgi väikesel tagasilöö­gil end takistada. Analüüsi, mis valesti läks, ja jätka pühendunult oma eesmärgi nimel edasi töötamist.

3. Keskendu

Enne magama minemist mõtle läbi, mis on sinu järgmise päeva eesmärgid. Igal hommikul tuleta endale meelde, mida soovid täna saavutada. Oma eesmärkidele aitavad fookustada ka mitmed mõtteharjutused. Hästi töötab visuali­seerimine: kujuta endale ette, kuidas sa ennast tunned ja milline sa välja näed või mida teed, kui oled saavutanud oma unistuste füüsilise vormi.

Eesmärgile keskenduda aitab ka see, kui eemaldad kõik segavad faktorid. Ära hoia käeulatuses maiustusi ega rämps­ toitu, mida nõrkusehetkel haarata. Teavita oma sõpru, kes sind õhtuti välja kut­suvad, millal trennis käid, ja palu neil sel ajal sulle mitte helistada.

4. Alusta väikestest asjadest

Distsipliini õpitakse juba lapsepõlves, kuigi täiskasvanuna võib see veidi lohisema hakata. Hea ja lihtne distsiplii­niharjutus on hoida oma kodu ja auto korras. Ära jäta hommikul voodit tege­mata, riideid põrandale ega musti nõu­sid kraanikaussi.

Samamoodi tekita endale harjumus süüa hommikuti korralik hommikusöök ja vajadusel valmistada kaasa päeva ülejäänud eined. Lihtsamatest asja­dest alustades muutub ka suuremate eesmärkide puhul distsipliini hoidmi­ne harjumuseks.

5. Sea asjad tähtsuse järjekorda

Kui oled püstitanud endale kindla ees­märgi, sea see oma elus esikohale. Sellisel juhul on lihtsam keelduda ah­vatlustest või raskuste tekkides selle­le käega lüüa. Kui sulle on sinu trenn tähtsam kui sõbraga just sel õhtul koh­vikus istumine, on ka lihtsam oma alg­sest plaanist kinni pidada ja sõbraga välja minemiseks teine aeg planeerida.

Loe Erik Orgu nippe edasi aprillikuu Nipiraamatust!

Vahel tuleb end diivanilt püsti sundida. (Foto: Matton Estonia)