2
fotot
Tsitruselised sisaldavad ohtralt C-vitamiini. (Foto: Matton Estonia)
Jaga:     
Nipid

Kas sul võib olla vitamiinipuudus?

Millist vitamiini su keha parajasti vajab? Vaata, millised sümptomid viitavad erinevate vitamiinide puudusele. 


B-grupi vitamiinide puudusest annavad märku meeleolumuutused, väsimus, lihasnõrkus, lõhed suunurkades või kaalulangus.

A-vitamiini puudusest võib märku anda nahakuivus, naha varajane vananemine, kasvuhäired, sugurakkude moodustamise häired.

Foolhappe puudusest võib tekkida aneemia ja rasestumine olla vaevalisem.

E-vitamiini puudusest annab märku krooniline kõhulahtisus ja organismi võimetus eritada sappi, samuti takistab see rasestumist.

C-vitamiini puudus võib põhjustada väsimust, sagedasi infektsioonihaigusi, isutust ja aneemiat.

D-vitamiini puudusest võib märku anda kurvameelsus, kõrge vererõhk, tujukus, unisus.

Pea meeles!

Vitamiinide koosmõju: 
B-grupi vitamiinidel on suurem mõju, kui tarvitad neid koos.
Kaltsium ja D-vitamiin:

D-vitamiin aitab kaltsiumil seedetraktis imenduda ja hoiab organismis head kaltsiumi tasakaalu.

Raud ja C-vitamiin:

C-vitamiin parandab raua imendumist.

B2-vitamiin ja tsink:

B2-vitamiin parandab tsingi imendumist.

Alati tuleb vitamiine võtta soovitatud koguses. Mõne vitamiini liigne tarbimine võib põhjustada häireid teiste vitamiinide imendumisel.

Vitamiinid jagunevad kaheks:

- Vesilahustuvad. Sellised on C- ja B-grupi vitamiinid. C-vitamiin imendub peensoole keskosas ehk tühisooles. Protsessi toimumiseks on vaja maohapet. Vitamiinid väljutatakse organismist uriiniga, seepärast peab neid iga päev juurde võtma.

- Rasvlahustuvad. Sellised on E-, K-, D- ja A-vitamiinid. Need lahustuvad kõigepealt rasvas, selleks on vajalikud rasva lagundavad sapphapped.

Loe vitamiinidest lisa Nipiraamatu aprillinumbrist!

Tsitruselised sisaldavad ohtralt C-vitamiini. (Foto: Matton Estonia)