2
fotot
Kellele saunas ei meeldiks?! (Foto: Pixabay)
Jaga:     
Nipid

Saunataja salanipid

Saunatamine on salarelv, mis värskendab vaimu, hoiab keha toonuses ning annab energiat. Siin on mõned trikid, kuidas kodusaun  lõõgastavaks spaaks muuta. 

Eesti suvepealinnas Pärnus asuva kuurorthotelli Estonia Resort Hotel & Spa**** saunamehe Andres Andreksoni sõnul on saunatades kõige olulisem kuulata oma sisehäält: millegagi ei tohi liialdada, kuid kõike võib proovida. Nõnda selgub ka kõige sobivam saunas käimise tihedus ja kuumus.

«Vanad eestlased käisid saunas korra nädalas: mehed laupäeval, naised neljapäeval. Kui leiliga liiale ei lähe, võib saunas käia kasvõi iga päev. Mis puudutab kõige «tervislikumat» temperatuuri, siis selles küsimuses arvamused lahknevad, kuid reeglina on traditsioonilise Soome sauna temperatuur 80–90 kraadi ümber. Sellises kuumuses tõuseb inimese kehatemperatuur 10–12 minuti jooksul 38–40 kraadini.»

Andrekson nendib, et kuigi eri liiki saunu on palju, on nende põhimõte sama: tõsta kehatemperatuur 36,6 kraadist kõrgemale. «Keha jaoks imiteerib see palavikku, vallandades sarnased reaktsioonid: higistamine muutub hoogsamaks, nahapinna läheduses olevad veresooned laienevad ja südame minutimaht suureneb. Kehatemperatuuri tõus loob ebasoodsad tingimused bakterite ja haigustekitajate arenguks, tugevdades immuunsüsteemi. Higistamine puhastab ka nahapoore.»

Kui nimetatud kombole lisada veel vihtlemine ja meeldiv seltskond, on tulemuseks suur hulk heaoluhormoone ja stress on kehast nagu peoga pühitud. «Saunal on väga efektiivne lõõgastav ja närvisüsteemi rahustav toime. Korralik saunatamine garanteerib parima une,» kinnitab saunamees.

Loe juunikuu Nipiraamatust edasi, miks saun tervisele hea on, kuidas õigesti vihelda ning milliseid iluprotseduure saunas teha!

Kellele saunas ei meeldiks?! (Foto: Pixabay)