Jaga:     
Nipid

Erik Orgu soovitab: 3 nõuannet, kuidas pimedal ajal oleks rohkem energiat

Pime aeg on meie organismile arvestatav katsu­mus. Hallus pole aga nii muserdav nende nippidega. Rakendades neid nõuandeid, tunned end sügisel palju paremini!

Ampsa puuvilju

Pimedal ajal tehakse tihti viga, et lõpetatakse vita­miinirikaste troopiliste puuviljade ja marjade söömi­ne, sest arvatakse, et pole enam nende hooaeg. See pole õige. Osa troopikaviljade kõrgaeg on just talvel. See, et tunneme ennast suvel paremini kui talvel, on suuresti tänu sellele, et sööme siis rohkelt värskeid marju ja puuvilju.

Söö aedvilju

Veel on halb, et lõpetatakse värskete köögi­- ja juurviljade söömine ning minnakse üle konserveeritud toidule ja kuumutatud roogadele, näiteks süüakse palju suppi ja putru. See võib olla meeldiv ja mait­sev, aga kahjuks on see müüt, et selline toit meile sooja annab. Te­gelikult langetab taimede liigne ja ebavajalik kuumutamine nendes olevate toitainete kvaliteeti. Parem on endiselt süüa rohkelt sala­teid ja ka näksimiseks endale juurikaid kaasa puhastada.

Võta D-vitamiini

Eestis läbiviidud uuring näitas, et peaaegu 70%-l meist on D-vitamiini defitsiit kuudel, mis sisaldavad R­-tähte ehk septembrist ­aprillini. Nendel kuudel ei paista piisavalt päikest ja puu­dujääki ei paranda ka solaarium.

Minu soovitus on lasta kontrollida oma D­-vitamiini taset ja vastavalt sellele tarvitada vitamiini toidulisandina. Kui annad kehale pii­savalt väärtuslikku vitamiini, paraneb enesetunne juba lühikese aja möödudes.

Loe Erik Orgu soovitusi edasi Nipiraamatu oktoobrikuu ajakirjast!

(Foto: Pixabay)