Raha

Lugeja küsib: kas eriolukorra tõttu ära jäänud pakettreisi eest võib raha tagasi nõuda? 

Eha Kruus, ajakiri Tiiu, 6. juuli 2020, 06:37
Kas eriolukorra tõttu ära jäänud pakettreisi eest võib raha tagasi nõuda? Foto: STIL / Unsplash
„Kui korraldaja tühistab pakettreisi, nagu juhtus kevadel eriolukorra tõttu, on teil õigus kogu tasutud rahasumma tagasi nõuda,“ kinnitab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti kommunikatsiooniekspert Anne-Mai Helemäe.

„Poolte kokkuleppel võib ettevõte asendada raha tagastamise reisi edasilükkamise või pakettreisi kinkekaardiga, mida saate kasutada oma äranägemise järgi.“ Helemäe rõhutab, et kui eelistate raha, tuleb see teile tagasi maksta täies ulatuses: „Võlaõigusseaduse § 874 lg 6 järgi pole reisikorraldajal õigust nõuda ära jäänud reisi eest kahjuhüvitist ega teenustasu.“

Helemäe soovitab olla paindlik ja leida mõlemat poolt rahuldav lahendus. „Kuid selleks, et tarbija saaks langetada teadliku otsuse, peab ta saama teavet kõigi valikuvõimaluste kohta,“ lisab ta. „Meile on aga kaevatud, et reisiettevõte ei ole tutvustanud nende õigust raha tagasi saada. Kui on teatatud, et valida on vaid reis hilisemal ajal või kinkekaart, siis on see tarbija eksitamine.“

Samal teemal

19. juuli 2020, 06:16
LUGEJA KÜSIB: kas autoga välisriiki reisides on vaja reisikindlustust?
18. juuni 2020, 13:47
LUGEJA KÜSIB: kas praktika eest peab palka maksma?
14. juuni 2020, 07:20
Lugeja küsib: kas töötukassa hüvitise saamine mõjutab puhkuseraha suurust?
26. mai 2020, 18:09
Lugeja küsib: kas kodukontoris võib tööandjalt nõuda kulude korvamist?