Tehnika

Vali õige suverehv 

SLÕL/TM, 26. märts 2002, 00:00
MUSTAD, ÜMMARGUSED, AGA NII ERINEVAD: Uusi suverehve ostes tasub otsustada sõltumatul katsetusel heaks kiidetud rehvide kasuks - vahel on mitusada krooni odavam kaup isegi parem.Foto: Repro
Talvelibedus on samahästi kui läbi ja puhtal asfaldil sõitmiseks tundub sobivat igasugune rehv, kuid eri suverehvide pidamisel on ülisuur vahe. Omapäi talitades võib sama raha eest saada nii ülihea kui ka kõigest keskpärase kauba. Seega - ära raiska raha kehva rehvi peale!

Soome (ja Eesti) suurima tehnikaajakirja Tekniikan Maailma (Tehnikamaailm) tänavuses suverehvitestis võeti ette kaheksa H-kiirusklassi (kuni 210 km/h) rehvi laialt levinud mõõdus 195/65 R15. Tulemustes pandi suurim rõhk rehvi pidamisele märjal asfaldil, kuid suvekumme prooviti ka lumel ja jääl - kevadel ja sügisel võib libedus ju väga äkki tulla.

Üle pika aja võitis Pirelli, mille rehv P6 osutus väga heaks nii märjal kui ka kuival teel. Ainus etteheide oli üsna keskpärane vesiliu vältimisvõime ning talvisteski tingimustes pole Pirelli parim.

Võrdse paarina järgnesid Pirellile Continetal PremiumContact ja Goodyear Eagle Ventura. Esimene jäi võitjale alla pisut kehvema pidamise poolest märjal teel, kuid rehv oli see-eest kiiduväärt vaikne. Goodyear tõrjub paremini vesiliu ohtu ning edestab lumel-jääl isegi kehvi lamellrehve!

Bridgestone Turanza ER70 sai noomida vesiliu tekkekiiruse ning äärmusolukorras kehva kuuletumise pärast. Rehv on aga vähese veeremüraga ning suvekummiks tubli isegi talvistes oludes.

Michelin Pilot Primacy jäi eelmainituist maha kehvema pidamise poolest märjal asfaldil. Sõiduomadused on aga head, nagu müratase ning talvesõiduvõimedki.

Koreas toodetud Hankook Optimo K406 jäi uutest rehvidest viimaseks, sest auto muutub nendega märjal teel ülejuhitavaks ning rahutuks. Samas on Hankook üks vaiksemaid suverehve, kuid libedal sõitmiseks ei sobi too kumm mitte üks põrm.

Võrdluseks testiti ka üht taastatud rehvi (AGI ST2-65), mille sõiduomadusi kiideti protekteeritud kummi kohta päris heaks. Märjal asfaldil on pidamine aga nigel, veeremüra suur ning auto käitub järskudel pööretel täiesti ettearvamatult. Samas peab rehv talvelibedal sedavõrd hästi, et TMi arvates on AGI suverehvi asemel kogemata talvekummi teinud.