Tehnika

PROBLEEM: Eesti paljudes koolides on arvutitunnid lootusetult iganenud (10)

Toimetas Sander Silm, 12. oktoober 2013, 10:33
Septembri lõpust oktoobri alguseni kestnud ringreis "Nohikud ratastel" külastas kahe nädala jooksul kuute Eesti väikelinna kooli, et tutvustada sealsetele noortele tänapäeva kõige uuemaid seadmeid ja programme. Igas koolis viidi läbi riistvara ja tarkvara õppelaborid, võistlused, seadmete demod ja ka lühiuuring noorte arvutikasutamise harjumuste kohta.

Seekordse ringreisi raames külastasid tudengid Jõgevamaa, Valgamaa, Saaremaa, Hiiumaa ja Läänemaa koole ning kokku osales uuringus 320 õpilast. Küsimusele, mida tahaksid noored arvutitunnis õppida vastas 47 protsenti õpilastest, et arvutimängude loomist ja veebidisaini (41 protsenti). 36 protsentivastanutest nimetasid huviäratavate teemadena ka kodulehtede ning äppide arendamist.

"Nohikud ratastel" programmijuhi Ulf Anso sõnul oli õpilaste huvi just veebidisaini ja rakenduste ning mängude arendamise vastu üllatavalt suur.

"Tänapäeva põhi- ja keskkooli õpilastega suheldes on selgelt tunnetada, et nad on internetiajastu noored. Nende teadlikkus ja loomupärane huvi infotehnoloogia vastu on väga suur. Paljudes koolides on aga arvutitunnid veel mõnevõrra vananenud, mistõttu alustada tuleks eeskätt õpetajate koolitamisest ja kaasamisest uue ajastu IT-maailma," ütles Anso.

Selle arvamusega nõustusid ka mitmed õpetajad, kes "nohikute" õppelaboreid kõrvalt jälgisid ja õpilaste entusiasmist innustusid.

"Noored inimesed tulevad teevad nn noorelt-noorele 21. sajandi asju just selles võtmes, mida akadeemiline õppimine iseenesest piirab. See projekt on selline hea rosin ja nad õpivad niimoodi, et nad ise ka aru ei saa, et nad on saanud sellelt päevalt tunduvalt rohkem kui võib-olla õppeaasata jooksul kokku," ütles Lihula Gümnaasiumi direktor Janar Sõber ja innustas "Nohikud ratastel" ringreisi tegema ka juba algkoolides ja põhikoolides.