Tehnika

Universaalkerega Renault Talisman – madalaim hind diiselmootori ja Life varustustasemega versioonil 

AutoNet.ee, 21. aprill 2016, 14:43
Renault Talisman GrandtourFoto: Renault
Renault’ uus suur universaalkerega Talisman jõuab müügiesindustesse juunis. Hinnad algavad 23 690 eurost – odavaim universaalkerega Renault Talisman on diiselmootoriga ja Life varustustasemega.

Sarnaselt hiljuti turule toodud sedaan-Talismanile on ka universaalkerega Talismanid innovaatilise tehnoloogiaga silmapaistvalt hästi varustatud. 4Control nelja ratta juhtimine kombineerituna aktiivvedrustusega annab autole väga hea manööverdusvõime.

Universaalkerega Renault Talismani hinnad
Universaalkerega Talismanid on sedaanidest 1000 eurot kallimad. Universaalkerega Renault Talismanide hinnad algavad 23 690 eurost.
Euroopas müüakse D-segmendi autosid (sedaane ja universaale kokku) igal aastal üle miljoni, universaalide osa on selles üle 50 %. Peagi turule jõudev universaalkerega Renault Talisman on omadustelt sarnane sedaaniga, lisatud on uut disaini ja antud keretüübi praktilisust.

Mõõtmed
Universaalkerega Talismani välismõõtmed on sedaaniga sarnased: pikkus 4,86 m, laius 1,87 m, kõrgus 1,46 m, teljevahe 2,81 m. Sarnasust on ka proportsioonides – sujuv küljejoon ja kõrge vööliin. Poleeritud alumiiniumist katuseraamid toovad esile pika katusejoone. C-piilar ja kroomservadega külgaknad annavad viimistlusele omanäolisust. Tagumise akna kaldenurk lisab dünaamilisust veelgi.

Lihtne ligipääs pakiruumile
Tänu madalale laadimiskünnisele (571 mm), laiale laadimisavale (1074 mm) ja elektrilisele luugile (nagu sedaanilgi) on ligipääs pakiruumile väga lihtne. 60:40 suhtes alla kallutatavad tagaistmed on varustatud Easy Estate süsteemiga, mis võimaldab pakiruumis asuvate hoobade abil istmed kiiresti ühe liigutusega kokku klappida. Elektrilist tagaluuki, mis aktiveeritakse tagumise kaitseraua all jalga liigutades, saab kauba laadimiseks avada ja sulgeda käsi kasutamata.
Universaalkerega Talismani pakiruumi maht on pakiruumi katteni 572 dm3, maksimaalne laadimissügavus on 1116 mm. Kui tagumiste istmete seljatoed alla klappida, suureneb laadimissügavus 2010 mm-ni ja maksimaalne maht peaaegu 1700 dm3-ni.

Ruumikas ja hubane sõitjateruum, mugavad istmed
Universaalkerega Renault Talismani disainimisel on esikohale seatud juhi ja sõitjate mugavus. Täpselt nagu sedaan-Talisman on ka universaalkerega Talisman sõitjateruumi avaruse osas oma klassi liider. Sedaaniga võrreldes on universaali tagaistmel 30 mm rohkem pearuumi (kokku 886 mm).
Pearuum ees: 902 mm,
Pearuum taga: 886 mm,
Sõitjateruumi laius ees küünarnuki kõrgusel: 1512 mm,
Põlveruum taga: 262 mm,
Üle 25 liitri panipaiku.
Esiistmete mugavus on võrreldav äriklassi mugavusootustele:
Kuni 10 võimalikku reguleerimisvõimalust (kaheksa neist elektrilised) ja istmepadi, mille pikkust saab muuta 60 mm ulatuses (ainult Initiale Paris varustustasemel),
Neljas suunas nimmetoe reguleerimine (kõrgus/sügavus),
Massaažifunktsioon: intensiivsuse reguleerimine, eri programmid (kaks programmi / viis sagedust),
Soojendusega istmepadjad ja seljatoed,
Kuni kuue profiili mälufunktsioon.
Universaalkerega Talismani istmetel on kaks uut innovatsiooni:
Integreeritud ventilatsioon lisab mugavust kuuma ilma korral.
Uus tehnoloogia Cover Carving Technology: tugev, pooljäik ja kerge esiistmete seljatugede tagumine külg, mis annab lisaruumi, muu hulgas üle kolme sentimeetri põlveruumi tagaistujatele.
Universaalkerega Talisman on saadaval ka Initiale Paris varustustasemega (hinnad alates 36 190 eurost), mis pakub veelgi rohkem mugavust ja esinduslikkust. Initiale Paris'ga käib kaasas veel eksklusiivne Améthyste Black välisviimistlus, spetsiaalne Nappa® nahkpolster ja tõhusam mürasummutus tänu lamineeritud küljeklaasidele.

Moodsad tehnoloogiad suurendavad sõidumugavust
Sarnaselt hiljuti turule toodud sedaan-Talismanile on ka universaalkerega Talisman innovaatilise tehnoloogiaga silmapaistvalt hästi varustatud. 4Control nelja ratta juhtimine kombineerituna aktiivvedrustusega annab autole erakordselt hea manööverdusvõime.
Esmakordselt selles klassis on Renault Talismanil (nii universaalil kui ka sedaanil) 4Control nelja ratta juhtimine kombineeritud aktiivvedrustusega. Linnaliikluses annab see sõidukile erakordselt hea manööverdusvõime. Kurvistabiilsuse ja -võimekuse osas (eriti, kui on tarvis teha põikemanöövreid) ning sõidukindluse ja -mugavuse osas näitab Renault täiesti uut kvaliteeti.
Renault’ Multi-Sense tehnoloogia võimaldab nelja eelprogrammeeritud seadistuse abil (Comfort, Sport, Neutral, Eco) muuta sõidurežiimi vastavalt juhi meeleolule. Viiendana on valikus vastavalt juhi soovidele täies ulatuses muudetav Perso-režiim. Tänu otsevaliku-nupule on võimalik Talismani sõidurežiimi hetkega muuta. Kiirelt ja ainult kahe klikiga saab näiteks mugava Comfort-režiimi vahetada Sport-režiimi vastu ja vastupidi. Talismanile iseloomulik madal raskuskese ja istumisasend võimaldavad Multi-Sense süsteemi eeliseid veelgi paremini ära kasutada, eriti kui valida dünaamiline Sport-režiim. Sõitjateruumi meeleolu saab muuta ka valgustusega (sinine, punane, pruun, roheline või lilla), näidikutel kuvatava info esitlusviisi ja värvi ning mootori häält.

R-LINK 2 – internetti ühendatud juhtimiskeskus
Universaalkerega Renault Talismani varustusse kuulub R-Link 2 multimeedia-tahvelarvuti, mis on saadaval kas seitsmetollise lai- või 8,7-tollise püstformaadis ekraaniga. R-Link 2 kontrollib sõiduki juhiabisüsteeme ning ka kõiki standardtoiminguid nagu navigeerimine ning heli- ja kliimaseade. Puutetundliku ekraani funktsioone täiendavad kiirvaliku nupud, keskkonsoolil asuv multifunktsionaalne pöördvalits ja lisanupud roolil.
Avaleht on isikupärastatav ning tagab juhile kiire ligipääsu kõige populaarsematele ja sagedamini kasutatavatele funktsioonidele.

Rätsepatööna valminud BOSE® helisüsteem
Universaalkerega Talismanil kasutatakse spetsiaalselt sellele mudelile loodud BOSE® Surround Sound helisüsteemi 12 võimsa kõlari ja lisaks veel bassikõlariga.
CenterPoint® Technology muudab stereosignaali mitmekanaliseks signaaliks ja tekitab ruumilise heli. Bose® digitaalne signaalitöötlus kasutab ära Talismani sõitjateruumi akustilisi omadusi, et anda edasi muusika igat nüanssi.

Lai valik juhiabisüsteeme
• Kindlustunnet lisavad: adaptiivne kiirushoidik, hädaolukorra aktiivpidurdus.
• Hoiatavad: sõidurajalt välja kaldumise hoiatus, ohutu pikivahe hoiatus, liiklusmärkide tuvastus ning lubatud kiiruse ületamisel rakenduv hoiatus, pimenurgahoiatus .
• Abistavad: tagurduskaamera, automaatsed päeva- ja kaugtuled, elektriline seisupidur, head-up näidik, parkimisandurid ees, taga ja külgedel, parkimisabi.
Eraldi töölerakendatav värviline head-up näidik edastab kasulikku teavet: sõidukiirust, navigeerimisinfot, juhiabisüsteemide infot.

Sõidunauding ja suur valik mootoreid
Universaalkerega Renault Talismani mootorid on efektiivsed, usaldusväärsed ja töökindlad.
Mootorivalikus on kaks bensiinimootorit:
• Energy TCe150 ja Energy TCe 200 ühendatakse seitsmekäigulise topeltsiduriga EDC automaatkäigukastiga.
Ja kolm diiselmootorit:
• Energy dCi 110 ühendatakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.
• Energy dCi 130 on samal moel ühendatud kas kuuekäigulise manuaalkäigukastiga või kuuekäigulise topeltsiduriga EDC automaatkäigukastiga.
• Topeltturbo-Energy dCi 160 on saadaval ainult koos kuuekäigulise topeltsiduriga EDC automaatkäigukastiga.

Universaalkerega Renault Talisman tuleb müügile nelja varustustasemega, sealhulgas eksklusiivse Initiale Paris tippversioonina.


Subaru Legacy
5 000 EUR

Lexus IS 250
9 900 EUR

Audi A4 Avant 2.0 TDI
12 990 EUR

Mercedes-Ben z 190 E 2.5 16V
16 900 EUR

BMW 525 D
19 500 EUR