Tehnika

Proovisõit - Subaru Levorg 

AutoNet.ee, 11. mai 2016, 15:58
Subaru LevorgFoto: Subaru
Et loodus tühja kohta ei salli, on ammutuntud fakt. Nii leitigi Subarus ühel hetkel, et aeg on mudelivalikut uue sportliku universaaliga täiendada ning roheline tuli Levorgi sünniks oligi antud. Kusjuures nimi tuletati sõnadest „Legacy“, „Revolution“ ja „Touring“. Legacy universaalkerega versiooni mäletamegi esialgu Touringuna, nimetus Outback võeti kasutusele ju hiljem. Muide, Levorg plaaniti esialgu vaid Jaapanis müüdavaks mudeliks, kuid Euroopa maaletoojate survel võeti plaane laiendada.

Levorgi kujustus kannab Subaru viimast firmastiili - piisavalt agressiivne, piisavalt ülbe, piisavalt kena vaadata. Kapotipealne suur õhuvõtuava vihjab kiirusele ja sooritusvõimele. Sama ütlevad tagant kaks summutiotsikut ja arvestatav spoiler katuse ülaservas. Sisu on enam-vähem viimase Outbacki koopia. Ehk pisut vanamoeline või steriilne, kuid kõik tarvilik on siin tõepoolest olemas ning ei istmete mugavuse ega valitsate ega reguleerimisvõimaluste üle kurta pole küll mõtet. Kokkuvõtvalt võiks silmaga nähtavat poolt hinnata heaks ning mul isiklikult poleks küll midagi selle vastu, kui minu auto selline välja näeks.

Veermik ja kandmik võeti paljuski üle Subaru tippmudelilt WRX STI. See tähendab, et Tallinna teede jaoks võib auto jääda ehk pisut kangeks ja jäigaks, kuid juhitavus on see-eest suurepärane. Vihmamärjal rajal julgustas instruktor mitmeidki viraaže täisgaasiga sooritama, kuigi elu alalhoiu instinkt lausa anus ülemääraseid riske mitte võtma. Levorg püsib ülihästi tee küljes kinni. Hiljem, juba kuivemates oludes, sai ka tunnikese oma oskusi ringrajal proovida ning kui midagi üldse ette heita, siis pidurid võiksid olla ehk paremad. Eelnevat tuleb muidugi võtta nö „Subaru lähenduses“, see tähendab mõistmist, et 1,6liitrise ülelaadimisega lamamootori külge kinnitatakse variaatorkast, kus rihm on asendatud küll ketiga, kuid sportlikkusele selline lahendus mingil moel kaasa ei aita.

Mootor ise arendab 170 hobujõudu ning 250 Nm. Esimest näitajat pöörete vahemikus 4800 – 5600 ja teist 1800 – 4800 p/min. Turboaugu probleemi eriti ei täheldanud. Variaatorkasti eeliseks on mõistagi suhteliselt madalam kütusekulu, mida Levorgi puhul lubatakse linnas 8,3, maanteel 6,1 ning kombineerituna 6,9 liitrit saja kilomeetri kohta. Ka CO2 heitmed on mõistliku kontrolli all ning mootor vastab Euro 6 nõuetele.

Kiiresti sõita on küll hiiglama vahva, kuid loomulikult möödub 99,99 protsenti Levorgide elueast siiski tavateedel vurades. Seega palju kohasem oleks tähelepanu pöörata hoopis muudele nüanssidele. 4690 millimeetrit pika, 1780 laia ja 1485 kõrge sõiduki pagasiruum mahutab 522 liitrit. Istmete seljatugesid alla lastes võib seda suurendada juba kuni 1446 liitrini. Stabiilse sõidu garaneerib 2650 millimeetrine teljevahe, rööbe moodustab 1530 millimeetrit ees ja 1540 taga. Täismass 2020 ning suurim lubatud haagise mass 1500 kilogrammi.

Niisiis taaskord üks väga tubli saavutus Subaru poolt ning kel vähegi sama klassi sõidukit plaanis soetada, siis kindlasti tasuks esindusest läbi hüpata ja endale Levorgi lähemalt tutvustada lasta.


Kia Sportage
300 EUR

Peugeot 406
600 EUR

Seat Altea
500 EUR

Ford Galaxy
3 500 EUR

Renault Laguna
150 EUR