Tehnika

Proovisõit - hübriidmootoriga Toyota RAV4 (1)

AutoNet.ee, 12. mai 2016, 15:43
Toyota RAV4 HybridFoto: Toyota
Hübriidmootoriga maastur tundub esialgu täiesti hullumeelse ideena. Oleme ikka harjunud, et korralik maastikuloom sisaldab endas korralikult möirgavat mootorit, aeglustit, diferentsiaalilukke ning kõike muud sinna juurde kuuluvat. Kuid kindlasti on just selliseid tulevikus vähem, kui neid, milledel osa rattaid juba elektrimootor ringi ajab. Uus hübriidne Toyota RAV4 pole küll „täiemõõduline“ maastur, kuid üks märk sellest, kuhu tulevikus liigutakse. Ja muidugi, olnuks ju tegelikult üsna loogiline arvata, et selline hübriidispetsialist nagu Toyota, oma tehnoloogiaga sõiduautode klassist ükskord välja kolib. Nüüd see ongi juhtunud.

Üks põhjus, miks RAV4 hübriidajami sai, peitub kindlasti ka C-segmendi linnamaasturite populaarsuses. Ka selliseid autosid soovitakse ju soetada rohelise mõtlemisega inimeste poolt, kellesarnaseid siia pallile, mida tavatsetakse Maaks kutsuda, iga päevaga üha rohkem ja rohkem tekib. Lisaks näitab Lexuse kogemus, et hübriidajamiga linnamaasturid võivad olla vägagi populaarsed. Ning kõige lõpuks: hübriidajamiga RAV4 on võimsam, kui mistahes teine modifikatsioon.

Uus RAV4 töötati välja Jaapanis, kuid suure tähelepanuga Euroopa klientide maitsele. Kui vaatame välimust ja sisedisaini, siis teatavaid vaieldavusi just nagu oleks. Tuleb aga tunnistada, et mugavuses pole küll milleski järele antud ning tegu on ääretult sõidetava autoga. Proovisõidul vedas, et kuigi põhiline osa etteantud testiteedest oli valitud asfaldile, siis ootamatu teeremont pakkus võimaluse ka korralikult kruusast mägirada proovida.

Kokku võib sõidu teema võtta nii, et linnamaasturina käitub RAV4 maanteel üsna sõiduautolikult ning enam-vähem samamoodi ka maastikul. Kõrgem kliirens andestab küll mõned pisut sügavamad lohud või kõrgemad muhud, kuid raskemale pinnasele ronima pole sellega siiski mõtet minna. Vedrustus ja kogu veermik on häälestatud pigem linnatänavatele, mis kajastab täpselt sihtgrupi nõudmisi.

Hübriidajamiks kombineeritakse uue Toyota puhul 2,5liitrine Atkinsoni tsükliga bensiini- ning elektrimootorid. Kusjuures hübriid võib olla nii vaid esiveoline, kui nelikveoline. Viimasel juhul aitab tagumisi rattaid elektrooniliselt juhitav, kuid siiski täiesti sõltumatult töötav elektrimootor. Hübriidajami koguvõimsus ulatub 197 hobujõuni, mis lubab autol paigalt sajani 8,3 sekundi jooksul kiirendada. Nelikveoline RAV4 tohib kaasa tirida 1650kilogramist järelhaagist. Esimese silla veoskeemi kuulub loomulikult variaatorkäigukast.

Uue RAV4 kere sai tänu uutele terasesulamitele jäigem, lisati müraisolatsiooni ning vähendati vibratsiooni. Varustusse kuulub viimane Toyota turvasüsteemide pakett, ehk kokkupõrke- ja sõidureast lahkumise hoiatussüsteemid, liiklusmärkide tuvastamine, adaptiivne püsikiirushoidik ning kaugtulede automaatjuhtimine. Üks uudis on veel: panoraamkaamera, mis madalal kiirusel sõites jaga pilti 360 kraadi auto ümber toimuvast. Multimeediasüsteemiks on 7tollise puutetundliku ekraaniga Toyota Touch 2 Go Plus. Sellega kannatab ühendada oma taskus asuvad nutiseadmed ning nendega kõikvõimalikke trikke läbi viia.

Seega on uus RAV4 jõudnud taas kaasaegsete sõidukite sekka. Tänapäeval ju tuuakse innovaatilisi lahendusi nii kiiresti välja, et pidevalt on vajadus auto poolt pakutavaid võimalusi upgrade´ida.

Hübriidne lahendus uuel Toyota linnamaasturil teenib muidugi ökonoomsuse eesmärke. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse kombineeritud tsüklis 4,9 liitrit saja kilomeetri kohta, kusjuures CO2 emissioon jääb vaid 115 grammi juurde kilomeetrile, ehk selle auto võib julgelt kaubanduskeskuse parklates rohelisele alale seisma jätta.

Loomulikult on RAV4 juures oluliselt rohkem, millest rääkida. Kasvõi kujustuse osas, sest üksikud detailid, nagu näiteks tuled, on väga kenad välja kukkunud. Aga pika kirjelduse asemele pakub kindlasti iga Toyota esinduse müügiinimene palju sisukama jutu.

Mõned tähtsamad positsioonid tehniliste andmete tabelist: Pikkus 4605, laius 1845, kõrgus 1675, teljevahe 2660, rööbe nii ees kui taga 1570 millimeetrit. Tuuletakistustegur 0,34. Pagasit mahub autosse minimaalseimal juhul 501 (hübriidil), teistel 547 liitrit. Maksimum ulatub aga 1746 liitrini. Nelikveolise hübriidi tühimass ulatub 1785 kilogrammini, kusjuures lihtsalt bensiinimootori ja manuaalkastiga modifikatsioon jääb 200 kilogrammi võrra kergemaks.


Nissan Primera
500 EUR

Chrysler Voyager
400 EUR

Yamaha FZS 600
300 EUR

Chrysler Sebring
500 EUR

Kia Sportage
300 EUR