Tehnika

Proovisõit - Ford Mustang (1)

AutoNet.ee, 13. mai 2016, 20:28
Ford MustangFoto: Ford
Ford Mustangil on seljataga nii pikk ja kuulsusrikas ajalugu ning kuigi seigelnud peamiselt Ameerikamaal, siis vaevalt leidub inimest, kes säärasest tegelasest üldse mitte midagi kuulnud poleks. Eestis seni Mustange ei müüdud, kuid nüüd on olud radikaalselt muutunud – autot saab siin soetada suisa kahest erinevast firmast: Fordi esindustest ning Tallinnas, Sõpruse puiesteel asuvast Ameerika Autost. Esimesest euroversiooni, teisest pesueht ameeriklast, just sellist nagu seda üle Suure lombi müüakse. Väheste eranditega pole nende kujustuses praktiliselt mingit vahet, kuid „ameeriklase“ hobujõud käivad „eurooplasest“ mõnevõrra üle ning ka veermiku häälestustes on mõningane erinevus olemas. Suures plaanis aga suudavad vahet teha vaid vähesed ning lühidalt kokkuvõtvalt on tegu suurepärase, ilusa, võimeka ning vägagi sõidetava masinaga.

Mustangi mootorivalikusse pakutakse kaht agregaati: 2,3liitrist ülelaadimisega- ning 5,0liitrist vabalt hingavat bensiinimootorit. Mõlemal on omad plussid ja miinused. Kõigepealt tuleks alustada tolle mudeli kasutamise otstarbest: kas rohkem või vähem sporti. Viieliitrine V8 arendab Euroopa versioonil 418 ning USAs 441 hobujõudu. 2,3liitrine turbomootor aga 314 hobujõudu. Pöördemomendid vastavalt 530 ning 432 Nm. Esmapilgul tundus V8 poolt pakutu lihtsalt liigne – tagavedu laseb üsna lihtsalt kontrolli auto üle kaotada ning oledki teelt kadunud enne, kui elektroonika suudab ohjad enda kätte haarata. Ehk kõigepealt peab juht oma peas läbi seedima, mida teha ja mida mitte. Ka Peugeot 107ga saab edukalt kraavi sõita, kordades võimsama Mustangiga käib see lihtsalt kiiremini. Selles mõttes tundus vähem võimsam Ford märksa mõistlikuma variandina. 314 hobujõudu ei käi ümmarguselt 1,7 tonni kaaluvast kolossist lihtsalt nii kergelt üle. Aga kui sõjakirves maha maetud ning vastastikune mõistmine leitud, siis ka V8 pakub lausa ülivõrretega kirjeldatavaid elamusi.

Kui võrrelda viimast kolme proovitud sportautot, Lexus RC-Fi, Chevrolet Corvette´i ja Mustangi siis võib Fordi pidada kõige sõitjasõbralikumaks. RC-F oli muidugi tase omaette, kuid ka hinna poolest üle poole võrra kallim ning selles oli midagi, mis lausa sundis kihutama. Corvette´i puhul jättis juhitavus pisut soovida ning kuigi ka siin on tegu päris vapustava riistaga, oli just Mustangi üldmulje parim. Kui otsida igapäevaselt kasutatavat, kuid sportlikku autot, siis Mustangist paremat võib olla üsna keeruline leida. Lisaks kõigele ka erakordselt hea väljanägemisega. Sihvaka masina sisemus erineb kõikidest teistest siin müüdavatest Fordidest, armatuurlaua keskel prevaleerib suur puutetundlik ekraan, mille alla paigutati sõiduseadeid muutvad valitsad. Istmed on sportlikud, kuid mugavad ning õige asendi leiab ka päris pikk sõitja. Paraku siiski vaid esimesele kahele sõitjale sest 2+2 istmeskeemiga masina tagumisele reale pole inimesi istuma mõeldud. Seega aheneb potentsiaalsete klientide ring dramaatiliselt ning mingit laiatarbekaupa Mustangist ei saa. Sedavõrd enam hakkavad aga need vähesed ringi sõitvad eksemplarid silma.

Uus sportauto on saadaval nii kupee, kui kabrioletina, nii manuaal-, kui ka automaatkastiga. Kabrioleti osas kahjuks sõna võtta ei saa, kuid kupee juures jäi meelde jäik kere ja konkreetsete käikudega käsikast – üks väheseid sõidukeid, kus käikude vahetamine kujunes naudinguks omaette. Juhitavus üllatavalt hea, rool korraliku tagasisidega, vedrustus päris hea.

Tähtsamad tehnilised andmed: pikkus 4784, laius 1916, kõrgus 1381 ning teljevahe 2720 millimeetrit. Kütusekulu: 5.0 V8 tarbib kombineeritud tsüklis olenevalt varustuses käigukastist ja keretüübist 12,8 kuni 13,6 liitrit bensiini 100 kilomeetri kohta, 2,3liitrine EcoBoosti näitajad jäävad vahemikku 8,0 kuni 9,8 liitrit. Ehk selle sõna Eco võib Boosti kõrvalt ära kaotada. Lisaks kujuneb sõiduki janu masina sihtotstarbelisel kasutamisel ametlikest andmeist oluliselt kõrgemaks. Kiirendused sajani vastavalt 4,8 ja 5,8 sekundit.

Ford Mustangi hinnad jäävad olenevalt konfiguratsioonist 43000 ja 50000 euro vahele. Kusjuures Ameerika Autos pakutakse hetkel ka 533hobujõulist 5,2liitrise V8ga GT350 modifikatsiooni, kus lisaks enamale võimsusele pakutakse ka rohkemat luksust.

Mustang tundub olema igati ideaalne suveauto – ilus ja kiire. Väga, kohe väga isuäratav kooslus.


Honda Civic
1 300 EUR

Nissan Primera
500 EUR

Chrysler Voyager
400 EUR

Yamaha FZS 600
300 EUR

Chrysler Sebring
500 EUR