Tehnika

Proovisõit - Lexus RC 200t 

AutoNet.ee, 18. mai 2016, 16:28
Lexus RC 200tFoto: Toyota
Läinud aasta suve alguses jõudis Eestisse Lexuse uue sportauto RC tippversioon RC F. Nibin-nabin superautode klassist väljajääv ülisportlik maanteerakett suutis oma olemuse ka juhile peale suruda ning tollest nädalavahetusest väga muljetada ei tahaks – politseinikud ja ka loevad. RC F oli pigem elamus, kui auto.

Teise tähtsa uudisena valmis eelmisel aastal Lexusel uus kaheliitrise töömahuga reasneljane turbomootor, mille ilmumist kõikidele margi mudelitele võis loogiliselt järeldades ka eeldada. Ning siin ta nüüd siis on – 250hobujõuline RC 200t.

Kas oled kunagi kuulnud, kuidas näub gepard? Kui ei, siis vaata allolevat videoklippi.

Kui RC F viieliitrine V8 möirgas nagu lõvi ning iga väiksem kui gaasipedaalivajutus keeras kõigi lähedalolijate pead auto suunas, siis turbomootori võimekus selles vallas jääb drastiliselt tagasihoidlikumaks. Samas, hääl pole ju kõik - rolli peab mängima see, mida keegi taga ajab.

200t välimus mõningates detailides erineb RC Fi omast. Eest vaadates oleks see justkui krokodill, Hiina krokodill – kissis silmadega, kellele on grillrestiga koonu pihta äsatud. Voolujooneline külg lõpeb ekstravagantse tagaosaga. Turboversioonil näeme tagumistel poritiibadel tiivakesi, mida RC F-l pole, kuid mis annavad välimusele palju juurde. Lexustele tüüpiliselt on siin sedavõrd palju erinevaid disaininõkse ja -nippe, mis iga kell lähemat uurimist väärivad, seega tegu on autoga, mida igaüks peaks ise oma silmaga nägema.

Võrreldes RC Fga on 200t istmed pisut vähem sportlikud, kuid selle võrra mugavamad. Varustusest pakutakse pea kõike, mida Lexus välja mõelnud on, seega juhil on korralik ülevaade, mis toimub autoga ja selle ümber.

Sportkupeede üks suurim pluss peitub asjaolus, et nad ei pretendeerigi mingisugusele funktsionaalsusele. Keegi ei tule abi küsima, kui linnast muruniitja või lihakarnist ostetud poolt siga vaja suvilasse toimetada. Selleks on teised autod ning ega ega RC pole reeglina perekonna ainus sõiduvahend. See on mõeldud kahele sõitjale, tagumine istmerida on istmerida vaid näiliselt ning sinna keegi sõitma ei mahu. Sama asi on ka päris taga, kuigi Lexus on end siinkohal ületanud ning 166liitrist pagasiruumi saab tagumise rea istmete seljatugesid 60:40 proportsioonis alla lastes pisut suurendada. Golfivarustus või midagi sarnast mahub muidugi probleemideta ära.

Sõiduomaduste kirjeldamiseks vaatame veelkord RC Fi poole. Kui juba 477 hobujõudu suudeti ära taltsutada, siis ei teki pea poole vähemaga ju mingeid probleeme. Kaheksakäiguline automaatkast integreeriti sellesse kooslusesse imehästi ning kiirendused on ühtlased. Kuigi ka 200t kaalub 1725 kilogrammi, siis kiiruse maksimum ulatub 230 km/h (ei proovinud). Kusjuures lubatu ületamine käib mängleva kergusega ning võimalikul arenguvestlusel politseinikega fraasid „allamäge“ ja „taganttuul“ arvestatava variandina ei kvalifitseeru. Ametlike andmete kohaselt võiks esimesed 100 km/h olla saavutatud 7,5 sekundiga.

RC 200t juhitavus on tänu jäigale vedrustusele ja pikale teljevahele (2730 millimeetrit) tõeliselt nauditav. Ei mingeid märke üle- ega alajuhitavusest. Kui juba mõõtude kallale asusime, siis auto pikkus ulatub 4695, laius 1840 ning kõrgus 1395 millimeetrini. Ehk siis masin on madal ja lai ning rattad võimalikult nurkadesse viidud. Paneme korraliku häälestuse juurde ja saamegi ahvatleva kompoti.

Väga säästupill turbo-RC mõistagi pole: ametlike andmete kohaselt tarbib see maanteel 5,8; linnas 9,5 ning kombineerituna 7,2 liitrit bensiini saja kilomeetri kohta. Mina küll nii vähe ei saanud aga auto oli ka kasutada kõigest ühe nädalavahetuse – ökosõiduni lihtsalt ei jõudnud.

Muidugi tekitas uus RC tahmise veelkord toda tipmist versiooni proovida, kuid ka sellisena on ta vägagi OK. Kui kunagi kauges tulevikus jään vanaks ja veedan oma päevi kuskil golfiraja kõrval korvtoolis raamatut lugedes, siis kohale sõidaksin just sellise autoga. Loomulikult viimase põlvkonnaga sellest.

Tulles lõpuks tagasi loo alguses mainitud gepardi juurde: tasub meenutada, et tegu on kiireima maismaaloomaga. Lexus RC 200t on midagi analoogset, vaikne, ilus ja kiire.


Chrysler 300C
1 500 EUR

Toyota Avensis
6 500 EUR

Honda Civic
1 300 EUR

Nissan Primera
500 EUR

Chrysler Voyager
400 EUR