Kodu ja Aed

Idandid - talvise aja vitamiinid 

Ideesahver, 3. detsember 2017, 11:24
 Foto: Matton Estonia
Idudest saadav energia on meie organismile vajalik eelkõige talvisel perioodil. Idanditest saame täisväärtuslikku vitamiinirikast toitu. Niiskuse abil sobivad idandamiseks rukola salati, redise, kapsa, murulaugu, mungoa, aedoa, musta sinepi, lutserni, läätse, päevalille, kõrvitsa jt. seemned, mis on kemikaalidega töötlemata. Samuti võib idandada kemikaalidest puhtaid teravilju: maisi, nisu, rukist, tatart, kaera jt. Enamus idusid tarvitatakse toiduks toorelt. Ubade, kikerherneste ja läätsede idusid tuleb enne tarvitamist kindlasti keeta! Läätsedele piisab 2-3 minutist, ube ja kikerherneid peab keetma 5-10 minutit. Koduste käepäraste vahendidega idandamisel tuleks kasutada klaaspurki, kummirõngast ja marlit. * Mõõtke vajalik kogus seemneid ja valage piisavalt suurde klaaspurki. Loputage hoolikalt jooksva vee all. Valage õhtul seemnetele peale neljakordne kogus vett. Katke purk riide ja kummirõngaga. Hommikul valage leotusvesi ära. Loputage seemned puhta veega ja keerake pur

 Foto: Matton Estonia

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2600
helen.serka-sanchez@nipiraamat.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

666 2233
levi@ohtulehtkirjastus.ee