2
fotot
Ole toidukraamiga loominguline ja väldi toidu prügisse viskamist. (Foto: Matton Estonia)
Jaga:     
Nipid

Ära lase toitu raisku! Kolm head nippi!

Toidu prügikasti viskamine ei meeldi kellelegi. Mida aga teha, kui koju on sattunud rohkem toitu, kui pere hetkel ära jaksab süüa?

Säilita targalt. Kas tegid liiga palju õhtusööki? Ostsid poest korraga liiga palju toitu? Pane kõik, mida pere toidu säilivusaja jooksul ära ei jaksa süüa, kohe sügavkülma, et toit pikemalt säiliks. 

Tee nii:

Tükelda liha ja jaga see toidutegemiseks parajate portsude kaupa kilekottidesse.

Viiluta leivad-saiad ja aseta samuti sügavkülma. 

Märgi markeriga kottidele-karpidele kuupäev, millal nad külmikusse panid. Nii tead, mis järjekorras need ära tuleb süüa.

Tee asi lihtsaks. Selmet hoida külmikus tervet melonit, arbuusi või viinamarjakobarat, valmista nad söömiseks ette. Sedasi lähevad puuviljad kindlasti paremini kaubaks, kui näljane pereliige külmiku ukse avab.

Tee nii:

Puhasta arbuus ja melon ning lõika tükkideks.

Pese viinamarjad ja pane kaussi.

Ole jääkidega loominguline. Sageli kasutatakse toidus brokoli- ja lillkapsaõisikuid, aga varred visatakse ära, kuigi ka need sobivad söömiseks. Lõika varred peenteks ribadeks ja kasuta pajaroas. 

Kartuli-, porgandi- ja kurgikoored. Ka neid ei pea ära viskama. Need on söödavad ja isegi väga tervislikud! Koortes on sageli rohkem vitamiine kui juurikates endis. 

Pehmed juur- ja puuviljad. Kuigi need on seistes pehmeks läinud, ei ole need veel oma maitset kaotanud. Peedid ja porgandid saab teha püreesupiks või lasta läbi mahlapressi, et saada tervislik toormahl. Laigulised banaanid, õunad ja pirnid aga pane keefiriga blenderisse ja saad maitsva smuuti.

Ole toidukraamiga loominguline ja väldi toidu prügisse viskamist. (Foto: Matton Estonia)

Loe ka neid lugusid