Tarbija

Lõõgastav spaapuhkus aitab stressi peletada 

Ada Maltseva, 29. september 2016, 16:35
Viimsi spaale on antud 4. järgu ravispaa tunnustus. Foto: TEET MALSROOS
Üks võimalus, kuidas algavaks viirushaiguste hooajaks valmistudes keha vastupanuvõimet suurendada, stressi peletada ja veidi lõõgastuda, on võtta ette käik spaasse.

Spaapuhkus koos Eesti spaades pakutavate lõõgastavate protseduuride ja hoolitsustega aitab maandada pingeid ja toime tulla stressiga. Spaa kui keskkond on loodud soodustama pingetest vabanemist, samuti pakutakse seal peale hoolitsuste ka mitmesuguseid sportimisvõimalusi.

Samal teemal

„Hoolitsusi tuleb pidevalt juurde. Näiteks pakutakse Saaremaa spaahotellis traditsioonilise mudaravi baasil välja arendatud Saaremaa muda ja mee mähist. Selliseid uusi ja põnevaid hoolitsusi on ka teistel ja neid on palju,” kinnitab Eesti spaaliidu tegevjuht Aire Toffer.

Just hoolitsused ja suur valik massaaže teevad spaast spaa. Pingetest vabanemiseks pakutakse külastajaile mitmesuguseid protseduure alates klassikalisest üld- ja aroomimassaažist ning lõpetades eksootilisemate massaažidega. Protseduur on kasulik nii istuva elukutsega kui ka aktiivsele inimesele, kuivõrd see elavdab vereringet, suurendab veresoontes hapnikusisaldust ning virgutab vaimu ja keha.

„Oskuslik massaaž vähendab lihaspingeid ning leevendab sundasenditest tekkinud vaevusi. Muidugi ei võeta massaaži ainult vaevuste puhul, tegu võib olla ka lihtsalt lõõgastava ning head enesetunnet loova hoolitsusega,” kinnitab Fra Mare Thalasso Spa turundusjuht Piret Piiper. Sobiva massaažiliigi valimisel tasub alati konsulteerida professionaalse massööriga ja oma vajadusi selgitada.

Tihti on massaaž kombineeritud keha mähkimise ja koorimisega. „Massaaživannil on närvisüsteemi ja lihaseid lõõgastav toime ning soolakambril on positiivne mõju stressisümptomite puhul. Parima tulemuse saavutamiseks võiks läbi teha 5–10 seansist koosneva kuuri,” lisab Pühajärve spaa ja puhkekeskuse turundusjuht Liina Lambot-Lepp.

Optimaalne spaapuhkus võiks kesta kolm-neli päeva, veel parem, kui puhkaja leiab aega terve nädala – see võimaldab teha hoolitsuskuure, mille mõju on pikaajaline ja tuntav. Tervele inimesele mõjuvad kõik heaoluprotseduurid hästi, muidugi peab raviprotseduure plaanides jälgima vastunäidustusi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mis on mis?

Spaad liigitatakse ravi- ja heaoluspaadeks. „Endiselt on Eesti spaaliidus kaheksa atesteeritud ravispaad: 4. järgu ravispaa tunnustus on antud Viimsi spaale, 3. järgu on saanud ravispaahotell Tervis, Viiking Spa, Fra Mare Thalasso Spa, spaahotell Laine, Toila spaahotell, Värska Spa ja Grand Rose Spa,” kinnitab spaade atesteerimisega tegeleva Eesti spaaliidu tegevjuht Aire Toffer. Liidul on 19 liiget ning tänavused uued tulijad on Tallink Spa & Conference hotell ja Pirita TOP Spa.

*Eesti spaade kategooriad

1. kategooria: ravispaa (medical spa)

2. kategooria: spaa või heaoluspaa (spa/wellness spa)

Pakutakse mitmekesiseid hooldus-, lõõgastus- jt spaateenuseid. Spaal pole vaja tegevusluba haiglavälise arstiabi osutamiseks. Raviteenuseid ei pakuta, spaateenused on lõõgastavat ja virgestavat laadi (näiteks saun, võimlemine, kehahooldus, jooga, ravimtaimede jm toodete kasutamine tervise parendamiseks, muud alternatiivravi meetodid).

Tunnustuse saanud spaal on õigus kasutada kujundust, kus Eesti spaaliidu logole on lisatud järkude arvu tähistav arv päikeseid koos märkega „ravispaa” või „heaoluspaa”.

Loo kirjutamisel on kasutatud Eesti spaaliidu veebilehel www.estonianspas.eu olevaid materjale.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Populaarseimad massaažiliigid

Klassikaline massaaž – tõstab nii naha, nahaaluse koe kui ka lihaste toonust ja lõõgastab. Parandab kudede vereringet ja soodustab ainevahetust ning vähendab efektiivselt lihaspingeid, unehäireid ja stressi. Vastunäidustused: kõrge vererõhk, veenilaiendid, ägedad nahahaigused või palavik.

Spordimassaaž – klassikalisest massaažist tugevam ja mõeldud eelkõige sporti harrastavale inimesele eesmärgiga parandada lihaskonna verevarustust, sidekoe elastsust, ennetada vigastusi ja aidata parandada juba tekkinud vigastusi.

Midagi rohkemat kui vaid lihaslõõgastus

Lümfimassaaž – pindmine massaaž, mis stimuleerib lümfivedeliku voolu ja ergutab jääkainete eemaldamist kehast, lõdvestades ja leevendades lihaspingeid, vähendades turseid ja vereringehäireid ning ärgitades ainevahetust. Eriti sobilik alajäsemete veenilaienditest või rasedusest tekkinud tursete leevendamiseks.

Meemassaaž – aitab parandada ainevahetust ja puhastada energiakanaleid saastunud energiast. Soodustab toitainete omastamist ja trimmib nahka. Soovituslik seljahaiguste, liigesepõletike, külmetushaiguste, ainevahetushäirete ja tselluliidi puhul. Vastunäidustus: meeallergia.

Midagi põnevat

Hiina energeetiline massaaž – keskendub inimese kehas asuvate bioaktiivsete kanalite ja nendel asuvate punktide mõjutamisele, et suurendada organismi ja vaimu heaolu. Massaaž aitab parandada lülisamba ja liigeste liikuvust.

Tai massaaž – protseduur koosneb joogast, massaažist, vabastavast hingamisest ja meditatsioonist, aktiveerides vereringet ja lümfisüsteemi ning vähendades lihaspingeid. Massaaž vabastab vaimse pinge ja stressi. Vastunäidustused: liigeste, lihaste ja luude traumad, lihaspõletikud, osteoporoos, südame-veresoonkonnahaigused, kunstliigesed, kõrge vererõhk.

Allikas: www.estonianspas.eu