Nipid

Pea jälle valutab? 6 nõuannet, kuidas seda ennetada.  

Toimetas Laura Toomsalu- Karro, allikas 2015 Nipiraamat, 14. jaanuar 2018, 20:58
6 nõuannet, kuidas peavalu ennetada.  Foto: Matton Estonia
Pingeline töönädal, keerulised inimsuhted või kurnatus - sellistes tingimustes võib peavalu lihtsalt kimbutama tulla. Jagame nippe, kuidas peavalu ennetada. 

Enneta peavalu ja tee nii: 

Vesi, vesi, vesi! Paljud peavalud tekivad keha vedelikupuudusest! Joo tihti ja ära oota janutunnet. See on märk sellest, et keha on juba kuivamas.

Samal teemal

Värske õhk. Vähe sellest, et tubane elu ja vähe värsket õhku muudavad uniseks, võib nõnda tekkida ka peavalu. Liigu regulaarselt väljas ja ära otsi vabandusi halvast ilmast.

Treening. Erinevad venitused ja joogaharjutused hoiavad peavalu eemal. Proovi näiteks neid harjutusi: tõsta õlad kõrgele ja lase neil järsult alla kukkuda; istu põlvedel, pane pea maha ja käed külgedele; ole selili seina ees ja siruta jalad üles vastu seina.

Õige toitumine. Hoia eemale valgest suhkrust, piimatoodetest, šokolaadist, punasest veinist, lisaainetest ja töödeldud toidust, need kõik võivad peavalu tekitada. Söö võimalikult palju värskeid toiduaineid ja eelista kodumaist.

Massaaž. Sundasendis töö puhul soovitatakse kindlasti teha võimlemisharjutusi, eriti venitusi seljale ja kaelale, samuti silitada kolju kuklapoolset alaserva ja tagumisi kaelalihaseid ning neid pigistada. Mida rohkem pinged kuhjuvad, seda raskem on neist lahti saada, seega tasub otsida abi professionaalsetelt massööridelt.

Puhka silmi. Arvutiga töötades tuleb iga 15 minuti tagant silmad ekraanilt tõsta ja neid erinevatele kaugustele fookustada.

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2600
helen.serka-sanchez@nipiraamat.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

666 2233
levi@ohtulehtkirjastus.ee