Jaga:     
Nipid

Enne pühi! Kuidas süüa mõtestatult? (Ja miks see sulle hea on.)

Mõtestatud söömine suurendab toidust saadavat naudingut ning aitab sul süüa täpselt nii palju, kui su keha vaja. Lisaks parandab see seedimist ning vähendab puhitustunnet. 

Kuigi n-ö mõtestatud sööjaks ei saa üleöö, on protsess ise päris lihtne.

Harjuta aeglaselt söömist

Kui sa armastad ahmida toidu kiirelt sisse või oled harjunud tegema spontaanseid valikuid (nt haarad kioskist šokolaadi, mida ei plaaninud osta), siis võta tempot teadlikult maha. 

Süües aseta kahvel ampsude vahel käest. Võid testida ka mobiiliäppi Eat Slower, mis annab sulle märku, millal peaksid kahvlit uuesti tõstma. Regulaarne praktiseerimine aitab võtta tempot maha. 

Võta väiksemaid ampse ja lonkse

Lisaks väiksemate ampsude lõikamisele/hammustamisele, harjuta end võtma pähkleid, viinamarju, popkorni jmt ühekaupa. 

Söö segajateta

Rööprähklemine ei tule süües kasuks, seega astu eemale arvutist, telekast, telefonist ja isegi raamatutest, ning keskendu vaid toidule. Eemaldades segajad, saad paremini keskenduda toidu maitsele, tekstuurile, aroomile ning mõistad paremini, millal su kõht on täis saanud. 

(Foto: pexels.com)

Loe ka neid lugusid