Naudi ilusaid kingi ja terveid jalgu! (Foto: Terje Ugandi)
Jaga:     
Nipid

Enne jõulupidu! Armastad kõrgeid kontsi? Nipid, kuidas vähendada nende halba mõju jalgadele

Kuigi kõrge kontsaga kingad teevad jalad sihvakaks, on neil ka mitmeid ebatervislikke omadusi. Loe, kuidas nende halba mõju minimeerida, et saaksid ilusatest kingadest rõõmu tunda ning jalad püsiksid terved ja ilusad. 

- Kanna kontsi maksimaalselt 2-3 korda nädalas.

- Kui pead kandma kontsaga kingi iga päev, vali kingapaar, mille kontsad poleks kõrgemad kui 5 cm.

- Võta iga 2 tunni tagant kingad jalast ja tee jalalabadele kerget massaaži. 

- Tee enne magamaminekut sooja jalavanni (umbes 15 minutit). Valides veele lisandeid, tea, et piim pehmendab nahka, tammepuukoor aitab vähendada higistamist, meresool mõjub lõdvestavalt, mentooliga eeterlikud õlid aitavad vähendada paistetust ning pärn parandab verevarustust. Pärast vannitamist pane jalga soojad sokid.

Kui pead terve päev püstijalu olema, tee õhtul järgnevaid harjutusi.

* Veereta jalalabade all tennisepalli 2-5 minutit.

* Istu toolile ja pane taldade alla salvrätik. Haara varvastega 15-20 korda tugevalt salvrätti.

* Venita Achilleuse kõõlust. Istu sirgete jalgadega maha, pane jalalabade ümber käterätik ning tõmba seda kätega keha poole, hoides selga ja põlvi sirgetena. Püsi venituses 35-40 sekundit. 

* Tee 10-15 kükki, ilma, et kannad maast tõuseks.

* Tõuse 20 korda kikivarvule ning langeta aeglaselt kannad maha. 

Naudi ilusaid kingi ja terveid jalgu! (Foto: Terje Ugandi)