Personaaltreener Kaspar Lannes. (Foto: Laura Nestor )
Jaga:     
Nipid

5 nippi, kuidas jõulupidustustel ülesöömist vältida

Rikkalik pidulaud on kohustuslik ja maitsev osa jõuludest. MyFitnessi personaaltreener Kaspar Lannes annab sulle mõned juhised, et sa ei teeks endale ülesöömisega liiga. 

Alusta juba nädal varem

Ma ei pea silmas ülesöömist - vastupidi. Tekita seitsme päeva jooksul endale päevane kaloridefitsiit, umbes 100-200 kcal. See annab piisava varu kaloreid, et saaksid n-ö võidusöömist ja vanaema hõrgutisi korralikult nautida.

Hoidu end näljutamast

Kas  tundub loogiline, et kui õhtul ootab ees korralik sööming, siis päeval võiks toidust pigem eemale hoida? Tegelikult on arukam süüa mõõdukate vahedega, sest kui jätad söögikorra(d) vahele, võid teha toidulauas mõtlematuid otsuseid (tahan kõike!). 

Joo vett

Vesi on sinu sõber. Kui jood iga 5 minuti tagant mõned lonksud vett, saab kõht kiiremini täis ning kokkuvõttes tarbid vähem kaloreid. 

Söö aeglaselt

Täiskõhutunde eest vastutav hormoon leptiin vajab kehale märku andmiseks pisut aega. See tähendab, et täiskõhutunne tuleb tasapisi. Kiirelt taldrikut tühjendades võid aga mõtlematult liigselt kaloreid sisse ahmida, enne kui keha jõuab öelda stopp.  

Kuluta kaloreid trenniga

Ükskõik, kas soovid end premeerida hea enesetundega või nautida peolauas rikkalikku einet, läheb treening ja pingutus asja ette. Olenevalt kehakaalust ning trenni intensiivsusest võid tunniga kulutada 500-1000 kcal.

Personaaltreener Kaspar Lannes. (Foto: Laura Nestor )