Tehnika

VAATA, KUIDAS TÖÖTAB! Mobiilifirma pani tööle klienditeenindusroboti 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 29. märts 2017, 11:53
Foto: Kuvatõmmis
Tulevik on käes, kinnitab Eesti mobiilifirma. Tele2 lülitas täna sisse tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-roboti, kes hakkab Facebookis vastama küsimustele alates  rändlusteenusest kuni ruuteri seadistamise ja muude teemadeni.

Firma tootedirektori Katrin Aroni sõnul vastab juturobot T2 beeta Facebookis kiiresti ja arusaadavalt ning paljudel juhtudel pole klienditeenindajat enam vaja. "Juturoboti esimene versioon sündis töötajate innovatsioonipäeval ehk häkatonil ning idee algatajad on robotit viimase kuu jooksul õhinapõhiselt edasi arendanud. Nüüd oleme jõudnud faasi, kus tahame saada ka klientidelt tagasisidet, kuidas oma agarat juturobotit edasi õpetada," selgitas Aron.

Esimese robotina telekomisektoris tööle võetud T2 beetaversiooni käest saab näiteks vastuseid arvete, iseteeninduse või teenuste hindadega seotud küsimustele ning kui juturobot ei suuda vastust leida, siis kutsub ta appi päris klienditeenindaja.

Aprilli keskpaigani on T2 testimisfaasis, mille jooksul kogutakse inimestelt tagasisidet. Peale testimise lõppu õpetatakse masinat pidevalt edasi järjest keerukamatele küsimustele vastama, lubab sidefirma.

ÕL Mehele testis klienditeenindusroboti suhtlemisoskust ja jäi üldjoontes rahule. Küsitud sai rändlusteenuse kohta ja põhiküsimuseks oli see, kuidas mõjub telefoniarvele mobiili kasutamine Soomes.

Küsijat rahuldas esialgu info, et 50 minutit helistamist või kõnede vastuvõtmist veel tengelpunga ei tühjenda. Selle tulemuseni sai jõutud täpselt ühe minuti ja paari klikiga. Kuid kogenud klienditeenindaja oleks ilmselt suutnud küsimuse tuumani jõuda ja täpse oodatud vastuse anda vaid paari lausega, lisaks tuli täpsustavaid küsimusi ja küsimata infot natuke palju. Aga: anname robotile aega atra seada.

Kuidas T2-ga suhtlemine välja nägi, vaata juuresolevatelt piltidelt.