Tehnika

Uuenenud Peugeot 308: parimad uudised tulevad kapoti alt ja käigukastist 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 29. september 2017, 09:15
Foto: Accelerista
Peugeot kompaktauto on jõudnud oma elutsükli keskele ja väike värskenduskuur seega vältimatu. Välisele vurhvile eriti rõhku ei pandud, ent seda olulisemad muutused toimusid kapoti all. Arvustab Toomas Vabamäe.

Ingliskeelse sõna facelift vasteks pakuvad veebisõnastikud niisugusi mõisteid nagu „iluravi“ või „näoringlõikus“. Igatahes on tegu välimust värskendava tegevusega.

Nii vaadates pole Peugeot 308 kallal äsja toimepandud protseduur kindlasti facelift, sest „uue“ ja „vana“ 308 väliste erinevuste avastamiseks tuleb kasutada kui mitte mikroskoopi, siis tugevat luupi kindlasti.

Pealegi on see „vana“ 308 ainult nelja-aastane, nii et kortsusid kukla taha kokku vedada või „kanavarbaid“ silmanurkadest eemaldada polnudki vaja.

Aga progressi tuvastamine – mis siis, et see pole facelift, vaid pigem make-up – ei tohiks keeruline olla, sest pressiteate kohaselt evib „uus“ 308 „jõuliselt vertikaalset iluvõret“, „elegantset kapotti“ ja „LED valgussignatuuri kõikidel varustustasemetel“.

Sõitjateruumis paistab silma uuenenud infolust

Ka seest pole 308 suurt muutunud: ikka seesama i-Cockpit, kus näidikuplokki tuleb vaadata üle imepisike rooli. Muidugi tehti ohtralt täiustusi-täiendusi infolusti- ja juhiabisüsteemidesse, mõned neist on õnnestunud, mõned mitte eriti.

Heast küljest näitas end proovisõitudel liiklusmärkide tuvastamise süsteem, kus kaamera tuvastatud kiirusepiirangu saab nupuvajutusega otse tempomaadile „hambusse“ anda.

Ent spidomeeter näitab alati tegelikust suuremat kiirust ja kui märgi järgi 50 km/h peale lülituda, liigub auto tegelikult pigem 46 km/h ja jääb kaasliiklejatele pidevalt jalgu.

Miks ei võiks kuskil menüüde sügavuses olla seadistusfunktsioon, mis võimaldaks „lugemisviga“ ette anda? Nooblimatele sõidukitele ju niisuguseid võimalusi pakutakse.

Millised olulisemad uuendused on toimunud kapoti all, millist sõiduelamust pakub uus kaheksakäiguline automaatkäigukast ning milliseid seoseid on 308-l Golfi ja Astraga, loe edasi Acceleristast.