Nipid

Erik Orgu soovitab: 3 nõuannet, kuidas pimedal ajal oleks rohkem energiat 

Erik Orgu, 29. oktoober 2018, 12:52
Lae end sügisel energiaga!  Foto: Pixabay
Pime aeg on meie organismile arvestatav katsu­mus. Hallus pole aga nii muserdav nende nippidega. Rakendades neid nõuandeid, tunned end sügisel palju paremini!

Ampsa puuvilju

Söö aedvilju

Veel on halb, et lõpetatakse värskete köögi­- ja juurviljade söömine ning minnakse üle konserveeritud toidule ja kuumutatud roogadele, näiteks süüakse palju suppi ja putru. See võib olla meeldiv ja mait­sev, aga kahjuks on see müüt, et selline toit meile sooja annab. Te­gelikult langetab taimede liigne ja ebavajalik kuumutamine nendes olevate toitainete kvaliteeti. Parem on endiselt süüa rohkelt sala­teid ja ka näksimiseks endale juurikaid kaasa puhastada.

Võta D-vitamiini

Eestis läbiviidud uuring näitas, et peaaegu 70%-l meist on D-vitamiini defitsiit kuudel, mis sisaldavad R­-tähte ehk septembrist ­aprillini. Nendel kuudel ei paista piisavalt päikest ja puu­dujääki ei paranda ka solaarium.

Minu soovitus on lasta kontrollida oma D­-vitamiini taset ja vastavalt sellele tarvitada vitamiini toidulisandina. Kui annad kehale pii­savalt väärtuslikku vitamiini, paraneb enesetunne juba lühikese aja möödudes.

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2600
helen.serka-sanchez@nipiraamat.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee