Tehnika

Jaapani autotootja noobel lipulaev Lexus LS – märkamatust eriliseks 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 22. detsember 2017, 09:14
Foto: Argo Verk / Accelerista
1989. aastal tutvustas Lexus Californias esmakordselt maailmale oma suurt sedaani LS, mille loomise eesmärgiks oli endale haarata planeedi parima luksusauto tiitel. Tänaseks on endiselt suurepärases vormis Lexus LS jõudnud viienda põlvkonnani ning margi lähenemises on toimunud muudatus.

Kaasaegses vormis „luksus” tähendab jaapani brändi arvates eelkõige millegi erilise kogemist ja seetõttu rõhutataksegi uue Lexus LS tutvustamise juures ohtralt väljendit „Experience amazing”.

Kindlasti oli selsamal sõnapaaril oma osa mängida ka rahvusvahelise proovisõidu kohavalikul, sest Omaani ei saa kuidagi pidada mingiks igapäevaseks testisõidu lokatsiooniks.

Omaan, Toyota ja Lexuse kuningriik

Tõenäoliselt mängib kohavalikul rolli asjaolu, et Omaan on tinglikult võttes Toyota ja Lexuse kuningriik. Viimast müüakse umbes 4 miljoni kodanikuga riigis igal aastal ca 6000 ühikut, mis teeb brändi turuosaks Omaanis ligi 40%. Kolme Balti riigi peale kokku müüakse umbes 700 Lexust.

Toyota osas on lood ilmselt veel rohkem tootja kasuks, sest teedel tundub enamik autosid just seda märki kandvat. Müügitöö tulemustest kõneleb ka Muscat’i Lexuse esinduse suurus, mis on võrreldav mõne panga peahoonega Tallinnas.

Sealjuures soosib kliima ka masinate säilivust, mistõttu pole harv vaade, kus üksteise kõrval seisavad mitme eelmise põlvkonna LS-d, milliseid meie mail juba väga harva kohtab.

Ilmselt võib sellest, et kõik need (mõnel juhul suisa üle paarikümne aasta) vanad luksusautod on endiselt heas sõidukorras, välja lugeda ka viite Lexuse legendaarsele töökindlusele.

Radikaalne disain

Uus Lexus LS on ehitatud Lexuse GA-L (Global Architecture-Luxury) platvormile – sisuliselt samale, mida esimesena tutvustati superkupee LC alusena.

Loomulikult evib LS pikemat telgede vahet, mis ulatub vägeva 3125 mm-ni. Üldse on uudismudel eelkäijast pisut pikem (5235 mm) ja laiem (1900 mm), aga samas ka veidi madalam (1470 mm), mis kokkuvõttes annab sõidukile saledama ja sihvakama välimuse.

Kupeelaadne kerejoon meenutab küljelt esmapilgul kümmekond aastat vana GS-i, vaid tagaülend on pikemaks venitatud ja loomulikult on masin ise palju suurem. Erinevalt 4. põlvkonna LS-st pakutakse uut vaid ühes pikkuses.

Eestvaade on kahtlemata uue LS-i radikaalseima disainiga pilgupüüdja. Teravnurkadest koosnevad esituled ja tuhandete erinevate pindadega XL-mõõdus iluvõre teevad auto omanäoliseks ja selgelt hallist massist eristuvaks.

Küljelt ja tagantpoolt lähenedes kumab LS-i disainist läbi Aasiast pärit suurtele autodele omaseid kujustusvõtteid, mis Lexuse põhiturgude maitset arvestades on igati arusaadav.

Sarnaselt LC-le saavutati suurepärane tulemus auto kaalujaotuses (51/49) ja raskuskeskme paiknemises, mis asub pea identses kohas juhi puusadega, pakkudes seega ideaalilähedast tunnetust rataste all toimuvast.

Uut Lexust analüüsivaid alapeatükke „Omotenashi (külalislahkus – jp k) oma parimas vormis“, „Inforohke juhi töökoht“, „Eestis alati nelikveoline“, „V8 mootorit ei tulegi“ ja „Hinnad algavad 96 900 eurost“ loe edasi Acceleristast.