Tehnika

PROOVISÕIT. Lexus CT 200h: kaine arvestus ja range distsipliin 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 9. jaanuar 2018, 09:18
Foto: Tootja
Lexus CT 200h pole mingi pärl, ent täidab juba kaheksandat aastat edukalt nišši, mida ükski teine noobelmark pole veel tõsiselt asustada üritanud, kirjutab Toomas Vabamäe Acceleristas.

Kui 2011. aastal tuli turule Lexus CT 200h, pälvis see tähelepanu põhiliselt… khm… ebatavalise välimusega. Lexuse tavalise ülialalhoidliku stiili taustal paistis disainer Takeshi Tanabe loodud CT veel eriti silma.

Õieti koondus kogu veidrus autopärasse, külgedele kaarduvale tagaklaasile. Aga see, nagu peagi selgus, ei seganud lõppkokkuvõttes kedagi.

CT 200h hakkas täitma Lexuse mudelivaliku alumist otsa, olles ühtlasi (vähemalt Euroopas) ka ainus esiveoline Lexus.

Edasiviiv jõud tuli ja tuleb hübriidajamilt (muid mootoriversioon pole kunagi pakutudki), nii et sisuliselt on CT näol tegu pidulikult riietatud Toyota Priusega. Täpsemalt öeldes kolmanda põlvkonna Priusega, mille tootmine eelmisel aastal lõppes.

Pika staažiga tegija automaailmas

CT 200h seevastu tegi äsja läbi järjekordse värskenduskuuri ja püsib Euroopas endiselt müügis (USAs seda enam osta ei saa).

Äsjane facelift (mis hõlmas välimuse ja interjööri kõbimise kõrval ka uute turvasüsteemide lisamist) lubab arvata, et kaheksas tootmisaasta ei jää kaugeltki viimaseks. Nii pikk staaž on tänapäeva autotööstuses, eriti veel noobelsektoris, väga haruldane.

Eestis on CT 200h viimastel aastatel läinud kaubaks enam-vähem ühtlaselt, 15 eksemplari aastas. Seda ei tundu palju, eriti võrreldes aastaga 2011, mil registreeriti koguni 57 autot. Ent vaatame ka tausta.

Esiteks pole CT 200h mingi peavoolumudel ja teiseks, kui maasturid kõrvale jätta, on see menukaim hübriid-Lexus. Ent ikkagi: milles peituvad tema väärtused, kasvõi sõsar Priusega võrreldes?

Noobel sini-must-valge

Lexus on, vähemalt nime järgi, noobelmark. Ja tõsi kah, sest sellist sini-must-valget autot nagu mulle proovisõiduks anti (F Sport, kere sinine, katus must, istmed valge nahkpolstriga), Priuse mudelivaliku baasil kokku ei pane.

Ka Mark Levinsoni helisüsteem jääb Priuse ostjaile kaugeks unistuseks. Nii et chic on ühest küljest justkui olemas.

Teisest küljest riivab silma Lexuse interjööride igipõline vastuolu, kus nooblite materjalide vahelt võib leida justkui veoautolt pärit lüliteid ja ultraägedate tehnikavidinate keskel hiilgab keskkonsoolis ekraan, mille kujundus oli kaasaegne millalgi aastatuhande vahetuse paiku.

Samas, ostjaid ei tundu see „heeringas vaarikamoosiga“ segavat, nii et ju tunneb Lexus oma kundede soove ja eelistusi hästi.

Mida arvata praktilisuse kohta, milles peitub CT 200h võlu ja millised on arvulised näitajad, loe edasi Acceleristast.

Samal teemal

9. jaanuar 2018, 11:26
VIDEO | Nvidia tutvustas tehnoloogiamessil CES ülisuurt monitori