Tehnika

Pilk peale: BMW X2 kompaktne linnamaastur võlub elegantsi ja millegi tabamatuga 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 10. jaanuar 2018, 09:20
Foto: Tootja
Taas võime tõdeda, et Eesti kuulub äravalitute sekka, vähemalt osas, mis puudutab uudismudeleid: veel enne maailma esmaesitlust Detroidis näeb Baieri autotehase uusima loomingu, kompaktse BMW X2 linnamaasturi ära Tallinna esinduses.

X2 on BMW SUV-perekonna kõige värskem liige, jäädes suuruselt X1 ja X3 džiibikeste vahele, ent on nendega võrreldes oluliselt stiilsem ja elegantsem. Just välimus on see, mis X2 puhul pilku pikaks ajaks köidab. Tegu on esimese BMW maasturiga, mil Saksa autotootja uue disaini pitser.

Moodsalt kujustatud pealispinna all jagab uustulnuk paljusid komponente ja mehaanikat X1-ga, aga ka värske MINI Countrymaniga.

Üleilmseks BMW hitiks mõeldud mudel põhineb UKL2 platvormil, mis tähendab, et hinnakirjast esialgu vastu vaatavatele neljasilindrilistele jõuallikatele lisandub lähitulevikus kindlasti pistikhübriid ning kunagi ehk ka elektriajam.

Ideeautole lähedane

Olgem ausad, 2016. aastal Pariisi autonäitusel esitletud Concept X2 tekitas häid tundeid ning küttis lootust, et ehk jätavad baierlased seeriatoote puhul alles parema osa nähtust. Nii ka läks!

Uustulnuka välimuses on päris palju ideeautolt pärinevaid vinkse ja vonkse, selles pole teragi kohmakust ja mõnetist igavust, mida kohtame X3 puhul, ega ka rõhutatud sportlikkust nagu X1-l. X2 on tervik. Saluut inseneridele, kes ideeautot luues mõtlesid kohe alguses päris ostjale.

X2 teljevahe on sama nagu X1-l, kuid dünaamilise välimuse loovad lühemad ülendid ja pehmed voldid. Üheks märkimisväärsemaks eripäraks on X1-st 70 mm madalam katusejoon.

Just see lauge joon muudab X2 sarnasemaks pigem luukpäraga, ning astub tänuväärse sammu kaugemale naljakast moodustisest nimega „kupeemaastur”. Samas, 470-liitrine pagasiruum on X1 omast 35 liitrit väiksem.

Ühenduv ja ruumikas

BMW X2 linnamaastur mahutab vaevata neli sõitjat. Nende käsutuses on pea kogu lisade-abide arsenal, mida oleme juba näinud uuenenud X3-l või ka seitsmendal ja viiendal. Jah, juhi ja kaassõitjate reisikeskkond on muutunud ülioluliseks.

Tõenäoliselt saab ühel hetkel lisaks võtta ka „ma olen tegelikult pimekurt” viiplemispaketi, aga vähemalt esialgu hoiab tootja X2 puhul kabiinis asjad selged ja kasutajasõbralikud. 6,5-tolline leed-ekraan on hea graafikaga, kõik näidikud paiknevad loogiliselt armatuuril.

Auto saab vajadusel ühendada Wi-Fi võrku ning ühenduvusteenuseid hakatakse pakkuma sedamööda, kuidas tootja neid edasi arendab. Kas X2-le tuleb ka viiendalt nähtud virtuaalpult, mis auto isemanööverdavaks muudab? Küllap seal kuskil varustustasemete kosmoses on ka see vidin valikus.

Millised jõuallikad valikus on, mille poolest on tegu globaalse mudeliga, kuhu uustulnuk stiililiselt paigutub ja mida saab öelda neil päevil Eestis näidatava auto värvipaleti kohta, loe edasi Acceleristast.