Tehnika

Seitsmenda generatsiooni Lexus ES võlub elegantsi ja suurepärase sõidetavusega 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 3. mai 2018, 09:13
Foto: Tootja
ES 300h, mis on varustatud neljanda põlvkonna iselaadiva Lexus hübriidajamisüsteemiga, on Kesk- ja Lääne-Euroopas saadaval alates käesoleva aasta detsembrist. V6 bensiinimootoriga ES 350 ja neljasilindrilise bensiinimootoriga ES 250 ning ES 200 jõuavad Venemaa ja Ida-Euroopa turgudele tänavu septembris.

Lexus püstitas 2017. aastal rekordi ligemale 75 000 Euroopas müüdud sõidukiga. Tegemist oli läbi aegade parima tulemusega, müügikasv jätkus neljandat aastat järjest. Uus ES sedaan saab olema Lexuse mudelivalikus kesksel kohal, et saavutada aastaks 2020 Euroopas seatud müügieesmärk 100 000 uut sõidukit.

Seitsmes põlvkond, uus idee

Keskmise suurusega noobelsedaanide segmendis on Lexus ES olnud läbi aegade edukas. Seitsmenda põlvkonna Lexus ES on aga veel samm edasi kaasaegsete „mõtlevate” ning omanikuga tundelist seost loovate noobelsõidukite suunal.

Uus veermik annab paremad sõiduomadused, välisdisain aga jälgib kahe senise uustulnuka – LC ja LS-i – meeldejäävaid jooni.

Sarnaselt Lexuse tippmudelile, LS sedaanile ja LC sportkupeele, on ka ES-i välimus loodud uue disainifilosoofia alusel, mis väljendab selgemalt emotsionaalseid väärtusi.

Pilkupüüdvat välimust võimaldas saavutada uus Global Architecture – K (GA-K) platvorm: tulemuseks on Euroopa autoostjate eelistuste kohane disain, varasemast veelgi meeliköitvamad sõiduomadused ja kõrgemal tasemel turvalisuslahendused.

Mudelivalikusse kuulub ka detsembris müügile jõudev, uue hübriidajamisüsteemiga ES 300h; septembrist on aga saadaval bensiinimootoriga ES 200, ES 250 ja ES 350.

Kujustuse filosoofia

Uus ES tugineb uuele globaalsele K (GA-K) arhitektuuriplatvormile, mis võimaldas Lexusel viia keskmise suurusega luksussedaanide disaini uuele tasandile.

Sõiduk on oma eelkäijast pikem (+65 mm), madalam (-5 mm) ja laiem (+45 mm). Pikem teljevahe (+50 mm) võimaldas tuua rattad senisest enam sõiduki nurkade poole. Uued mõõtmed ja proportsioonid annavad ES-ile atraktiivse välimuse.

ES mudeli peadisainer Yasuo Kajino nimetab uut disaini provokatiivseks elegantsiks: „ES on alati olnud elegantne luksussedaan. Uue põlvkonna puhul oleme lisanud julgeid disainielemente, mis esitavad väljakutse autoostjate traditsioonilistele ootustele.“

Uus GA-K platvorm võimaldas autole anda madalama silueti, mis jättis Kajino tiimile vabad käed tunnusomase välimuse saavutamisel – tugevalt allapoole kaarduvad disainijooned loovad dünaamilise ja samas elegantse kuju.

Uue ES-i esiosa disain on erinevalt lahendatud: standardversioonide esivõre kujunduses domineerivad elegantsed vertikaaljooned, F SPORT mudelite esiosa aga iseloomustab musta värvi siksakiline muster, mis kordub ka mõlemas esinurgas.

Disainist veelgi põhjalikumalt, sõitjateruumi tulevikulahendustest, sooritusvõimest, neljanda generatsiooni hübriidajamist, jõuallikatest ja käigukastist, turvalisussüsteemist ja audiopildist loe edasi Acceleristast.