Nipid

Mida selga panna ja süüa pikemal jalgsimatkal? 

Toimetas Helen Serka-Sanchez, 22. juuni 2018, 19:01
Värskes õhus matkamine kosutab hinge!Foto: Foto: Pixabay.com
Miks mitte puhkuse ajal võtta plaani üks pikem jalgsimatk looduses. Isegi kui see on sinu esimene kord, siis ära muretse - Nipiraamat soovitab, mida selga panna ja söögiks kaasa võtta.

Ole igaks ilmaks valmis. Pikalt jalgsi teel olles tuleb põhjamaises kliimas valmis olla erinevateks ilmastikuoludeks. Sellepärast on mugav, kui matkariietus on mitmekihiline, nii et saad kihte vastavalt vajadusele vähemaks võtta või juurde panna.

Õige pesu. Matkamisel aitab kehatemperatuuri reguleerida naturaalne puuvillane pesu, mis külma ligi ei lase, kuid niiskuse välja juhib.

Võta kaasa vahetusriided. Kindlasti peaks kaasas olema vahetusriided, sest märgade rõivastega ohustab sind peale väga ebamugava olemise ka alajahtumine.

Sissekantud saapad. Üle 15kilomeetrise matka puhul võiksid olla jalas kõrge säärega matkasaapad, sest need toetavad hästi jalga.

Hoidu villidest. Selleks et jalanõud ei hõõruks, on hea nipp panna jalga kaks paari sokke – alla õhemad, peale paksemad. Juhul kui siiski tunned jalanõude ebamugavat pitsitust, pane kohe varakult sellele kohale plaaster, et vältida villi. Juba tekkinud villiga on matkamine piinarikas või tuleb retk üldse katkestada.

Kaasa sääsetõrjevahend. Metsas olemise muudab mugavamaks sääsetõrjevahend, aga kõige parema kaitse putukate vastu annab korralik riietus, mis neid ligi ei lase.

Söök ja jook

Veevajadus on matkal suurem kui tavapäraselt, sest liigud rohkem. Võta igaks juhuks kaasa ka veepuhastustabletid, et häda korral vihmaveest joogivett teha.

Energiarikad eined. Hommikusöökideks paki kaasa kiirpudruhelbeid, sest puder annab algavaks päevaks energiat. Mõnusaks maitseks lisa sellele kuivatatud marju. Lihtsa lõuna- või õhtueine saad näiteks oakonservist, grillvorstist, koorikleivast ja leivamäärdest. Kiirnuudleid on küll lihtne valmistada, kuid pikalt need kõhtu täis ei hoia.

Varu vahepalasid. Heaks vahepalaks sobivad hästi pähklid ja kuivatatud puuviljad.