Tehnika

Väike ja väle Toyota Aygo: mehed, saage üle ja õppige sõitma, äge on! 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 23. juuli 2018, 09:17
Foto: Accelerista
Toyota Aygo teine mudelipõlvkond on läbi teinud põhjaliku uuenduskuuri. Uku Tampere käis koos videomeister Sten Ottepiga Kopenhaagenis superminiga proovisõitu tegemas ning otsimas vastust küsimusele, miks ka mehed võiksid väikese autoga sõitma õppida.

Eestis on esmapilgul mõnevõrra keeruline leida vastust küsimusele, miks peaks endale ostma nii miniatuurse auto, nagu Aygo seda on, kuid Kopenhaageni üleasustatud tänavatel ning erinevate automaksude kütkeis on see kõige parajam ja mõistlikum valik üldse.

Sõiduriist, mitte riistapikendus

Eesti inimestele paistavad meeldivat suuremõõdulised autod. Ja kuigi suuremõõduline auto võib ühtlasi olla ka puhtpraktiline kaalutlus ja lasterikka perekonna hädavajadus, on suur auto Eestis pahatihti pigem staatuse sümbol. Mitte ainult sõiduriist, vaid ühtlasi ka riistapikendus.

Ühelegi poliitikule ning enamikele ärimeestest ei kõlba ükski pisike auto, sest „mida mu äripartner arvab, kui ma Toyota Aygo suuruse asjaga ärilõunale lähen?“ Staatusele vastavad Audi A6, BMW viies seeria, ... kõik, mis näeb suur ja läikiv välja.

Ka riigiametnike hordid vaatavad A-segmendist mööda, sest väike on ebamugav ja ei näe kuigi ametlik välja. Selle asemel, et teha mõistlik hange ja säästa raha tõeliselt tarvilike tegevuste jaoks, vaieldakse, kas auto peab olema suur või suurem.

Lisaks on ei-tea-kust kivistunud arusaam, et kui auto on väike ja värviline, on see naiste auto. Toyota Aygo on kõigi eelduste kohaselt naiste auto. Aygost suuremadki on ju puha „naistekad”.

Aga miks me nii mõtleme? Kas sellise mõtteviisi põhjaks on alateadlik hirm enhääntsi vajavast riistast, mis lihtsalt ei lase väiksema autoga sõita?

Kui peres on lapsi, siis võib suurem auto olla asjakohane. Linnapildis on aga näha, et enamasti istub (ka suures) autos üks inimene, heal juhul kaks.

Hinnanguliselt veetakse tipptundidel Tallinnast suburbiasse ja tagasi iga päev pool miljonit tühja autoistet. Kuna need on pakitud suurde metallkobakasse, võtavad need linnatänaval ka hirmsasti ruumi.

Sealjuures unustame me ühe asja: kaasaegne „punn” on oluliselt turvalisem kui 15 aastat vana suur kolakas neljarattaline.

Toyota Aygo on täiesti piisav igapäevasõitude tegemiseks. Üksi ja kaksi mahub Aygosse ka siis kui tegu on korvpallimängijatega. 180 cm pole mingi takistus. Ja kui tõesti on vaja minna pikale reisile ja panna autosse mitu inimest, eks siis võib ju rentida.

Miks on Kesk-Euroopas asjad väikeste autodega teisiti, kuidas on A-segment arenenud, miks sobib Aygo selle eeskujuks, kuidas mahtusid masinasse 185 ja 195 cm pikad Eesti mehed, millist sõidukogemust ja missuguse kütusekuluga neile pakuti, loe ning vaata edasi Acceleristast.

;