Tervislik veekeefir (Therese-Liise Aasma)
Jaga:     
Blogid

BLOGI | Tee ise tervislik veekeefir

Veekeefir on laktoosivaba, magushapu limonaadisarnane värskendav mullijook, mis sobib imeliselt suvisesse päeva. Lisaks sellele on see hea seedimisele ja ainevahetusele. Blogi Metsik aed kirjutab, kuidas veekeefiri teha.

Veekeefir on alternatiiviks neile, kes ei saa või ei taha piimatooteid tarbida. Piimata keefiri juuretis koosneb mitmetest kasulikest pärmi- ja bakteriliikidest, mis kasutavad oma elutegevuseks suhkruid. Selle protsessi käigus tekib ka väikeses koguses süsihappegaasi ja alkoholi. Siinkohal ei tohiks veekeefiris sisalduvat pärmi segi ajada pagaripärmiga, mis tundlikule organismile vaevusi võib põhjustada. Vee, suhkru või kuivatatud puuviljade koosmõjul algava käärimisprotsessi käigus valmib maitsev limonaadisarnane jook, mis maitseb eriti hästi külmalt.

Kuidas veekeefir mõjub?

Hästi hoolitsetud veekeefiri bakterid ja pärm sünteesivad erinevaid vitamiine nagu C-, D-, B- ja K-vitamiin. Samuti sisaldab veekeefir mitmeid ensüüme, mis aitavad ainevahetust reguleerida ning soolestiku mikrofloorat tasakaalus hoida. Joogi mõjul peaksid vähenema seedimises toimuvad kahjulike mikroorgamismide tekitatud käärimisprotsessid. Seedimine ja korras immuunsussüsteem on hea tervise säilimise juures üks olulisemaid tegureid.

 Vaja läheb:

1,5 l klaaspurki ja kaant

1 spl veekeefiri kristalle

1 l toasooja vett

5-6 spl magusainet (suhkur, agaavisiirup, vahtrasiirup, kookossuhkur vmt)

Peente avadega sõela või kurnamisriiet

Soovi korral:

Peotäis mahedaid kuivatatud puuvilju (viigimarjad, datlid, rosinad).

Sidrunimahla või ingverit valminud joogi maitsestamiseks.

Tee nii:

1. Nagu teistegi kääritatud jookide ja toitude puhul on ka veekeefiri valmistamisprotsessi juures oluline puhtuse hoidmine. Purk ja kaas tuleks enne praeahjus 100 kraadi juures 15 minutit steriliseerida ning lasta sel enne veekeefiri valmistama asumist maha jahtuda.

2. Kõigepealt aseta klaaspurki magusaine. Kui kasutad mõnda tahket magusainet nagu suhkur siis oleks see parem enne väheses vees lahustada. Kui soovid lisa juurde kuivatatud puuviljad.

3. Kalla seejärel peale toasoe vesi või kookosmahl. Ideaalis oleks hea kasutada allika-või eelnevalt filteeritud vett, sest kraanivees sisalduvad ained võivad käärimisprotsessi pärssida.

4. Nüüd aseta ettevaatlikult klaaspurki keefirikristallid. Pane peale kaas, kuid ära täiesti kinni keera, et käärimisprotsessi käigus tekkivad gaasid välja pääseksid.

5.  Jäta jook toasooja hämarasse kohta (20-24 °C) 24-48 tunniks valmima. Kindlasti mitte kauemaks, sest siis võivad kristallid alatoitumuse tõttu kahjustada saada. Joogi valmimisest annavad märku mullid ning põhjast üles tõusvad kuivatatud puuviljad.

6. Kui jook on valmis kurna see läbi riide või sõela ja eralda kuivatatud puuviljad ning kasuta eelnevalt toasooja veega loputatud kristalle järgmise koguse veekeefiri valmistamiseks. Tarbi jooki kohe koos lisatud sidrunimahlaga või säilita külmikus kuni kaks nädalat.

Hea teada!

Jooki võiks tarbida profülaktiliselt nädal aega juues päeva jooksul klaas veega lahjendatud veekeefiri. Suhkruhaigetel ning kandidoosi vastast dieeti pidajatele ei ole joogi tarbimine soovitatav, kuna see võib käärimise lõpuks ikkagi teatud koguses suhkrut sisaldada. 

Vaata pikemat postitust siit 

Tervislik veekeefir (Therese-Liise Aasma)

0 kommentaari