Söö regulaarselt ja tervislikult (RitaE, Pixabay)
Jaga:     
Nipid

Kipud üle sööma? Erik Orgu tõttab appi!

Toit on meile alati nähtav ja kättesaadav, maitseid on palju ja piirangud puuduvad. Toitumisnõustaja ja personaaltreener Erik Orgu jagab häid nippe, kuidas sellistest ahvatlustest kõrvale hoida.

Söö regulaarselt

Uuringud on näidanud, et normaalse kaaluga ja kerges ülekaalus inimesel jõuab signaal täis saanud kõhust ajju 12 minutiga. Ülekaalulistel kulub selleks vähemalt 20 minutit. Selle aja jooksul süüakse liiga palju toitu, kuigi täis kõhuks piisav kaloraaž on ammu koos! Ole sa normaalkaalus, pisut üle või suures ülekaalus - aeglaselt tuleb süüa ikkagi.

Ära mine tühja kõhuga poodi

Näljasena ei tasu minna toidupoodi, kohvikusse ega peole. Sellisena on sul kõige tõenäolisem oma valikuga ämbrisse astuda. Pisike kohuke või saiake sisaldab sadu kaloreid, aga pea meeles, et sada kalorit päevas lisab su kaalule 0,5 kg keharasva kuus!

Vali õiged toiduained

Väldi toite, mis annavad ka väikese koguse juures palju kaloreid ja süsivesikuid. Enamasti vastab nendele kriteeriumitele rämpstoit! Need tugevalt töödeldud road sisaldavad väga vähe toitaineid, mis jätab su keha nälga - seega isud ei kao, kuigi saadud kaloreid on ammuilma üleliia.

Tervislikud rammusad toidud, nagu ka mõni minu toitumiskavasse kuuluv, on laetud toitainetega ja tekitavad ka väikese koguse juures täiskõhutunde. Sel põhjusel ei suuda inimene palju süüa.

Söö regulaarselt ja tervislikult (RitaE, Pixabay)

Loe ka neid lugusid