Nipid

Rasvumine ja tselluliit! Kodune kehahooldus, mis aitab tselluliidist vabaneda 

Toimetas Helen Serka-Sanchez, 5. oktoober 2018, 23:26
Kodune tselluliidihooldus PublicDomainArchive, Pixabay
Kõik naised, olenemata vanusest ja elukutsest, räägivad tselluliidist, kehakaalu tõusust ja rasvumisest. Tihti on need probleemid seotud stressi ja ebakindlusega. Kosmeetik Inga Raa, Ella Beaute Salonist annab nõu, mida ette võtta.

Mis on rasvumine? Rasvumine on ainevahetusehäirest tingitud rasva ladestumine nahaalustesse kudedesse. Rasvumine on põhjustatud üldjuhul liigsest söömisest ja vähesest või puudulikust liikumisest. Loomulikult võivad siin rolli mängida ka teatud ravimid ja haigused, pärilikkus, hormoonid, aeglane ainevahetusprotsess. Kuid üldjuhul on see ikkagi seotud liigse toidu tarbimise ja vähese füüsilise koormusega.
Rasvumisele aitavad kaasa alkoholi pidev tarbimine ja söömine hilisõhtul enne magamaminekut. Rasvumise tunned ära, kui kude on pehme ja sile ning pigistades ei teki muhke ja ebatasasusi. Rasv koguneb üldjuhul üle kogu keha.

Mis on tselluliit? Sõna tselluliit tuleb ladina keelsetest sõnadest: cellula (rakk) ja –itis (põletik). Tselluliit areneb umbes 85% naistel ja vaid 5% meestel. See ei ole nö paksude probleem vaid seda võib esineda ka kõhnadel inimestel, sest on tingitud ainevahetushäiretest.
Tselluliit tekib üldiselt kindlatesse keha piirkondadesse. Naistel on probleemseteks kohtadeks õlavarte alumine osa, puusapiirkond, põlved, reied, sääred. Meestel on sellisteks kohtadeks kõhuosa, mis on ülevalpool naba ja turjapiirkond. See on seisund, kus nahaalune sidekude kogub endasse liigselt jääkaineid, vett ja rasva. Need omakorda aeglustavad lümfi-ja vereringet ning kehas ainevahetusprotsessid aeglustuvad. Probleemses piirkonnas on suurenenud rasvarakud ja tekivad sõlmekesed, mida meie näeme kühmudena nahal. Tselluliit näeb kehal välja muhklik ja ebatasane, kuiv ja lõtvunud. Võivad esineda ka veresoonte laiendid, mis katsudes on valulikud.
Kaugele arenenud tselluliiti on raske ravida. Oluline on hakata probleemiga tegelema kohe kui see on tekkimas. Sellisel juhul on võimalik pidurdada protsessi halvenemist ja parandada naha välimust.

Tselluliidivastane kodune kehahooldus
Kasuta koorivaid kreeme. Duši all käies kasuta koorivat kreemi 1-2 korda nädalas. Vali endale sobiv surnumeresoola- või suhkrukoorija. Surnumeresool on tugev koorija ning stimuleerib aktiivselt nahaalust mikrovereringet. Samas tundlikumale nahale sobivad paremini suhkrukoorijad.
Masseeri kehaharjaga. Enne keha kreemitamist masseeri igapäevaselt probleemseid kohti kehaharjaga. Vali endale sobiv hari. Neid on tugevamate ja õrnemate harjastega või hoopis puidust nupukestega. Saadaval on ka massaažikindad, mille hulgast võiks valida bambusest kindad. Masseerides on oluline, et ei tekitataks valu ega ebameeldivustunnet. Samas tuleks seda teha nii tugevalt, et nahk hakkaks kergelt punetama.
Kasuta tselluliidikreeme. Õhtul ja/või hommikul määri probleemset piirkonda tselluliidikreemiga. Valik on poes väga suur, jälgi et see oleks sulle sobiva lõhna ja konsistentsiga (geel või kreem). Olulised komponendid rasvarakkude lagundamisel on kofeiin ja L-karnitiin. Hobukastan aitab aktiveerida mikrovereringet, erinevad vitamiinid nt A, B ja E aitavad peatada naha vananemisprotsesse.
NB! Tähelepanu rasedad ja imetavad emad - paljud tselluliidikreemid on sellel perioodil keelatud.
Niisuta nahka. Kui nahk on väga kuiv, siis niisuta vähemalt kord päevas oma nahka kehakreemi või õliga. Selleks kasuta mudivaid ja masseerivaid liigutusi. Väga oluline on, et nahal ei laseks liigselt kuivaks muutuda!
Söö tervislikult. Jälgi igapäevaselt oma toitumist. Proovi vähendada liigset suhkru- ja soolatarbimist, samuti vähenda nisujahu sisaldavate toodete osakaalu menüüs. Peagi märkad, et organism harjub tervislike valikutega ning enam ei isuta nii palju magusa ja liigsoolase järele.
Hakka võimlema. Tee iga päev u 20 min erinevaid võimlemisharjutusi. Kindlasti leiad internetist sobiva kava, mis sisaldab kükke, jalatõsteid, kätekõverdusi jm kehatoonust tõstvaid harjutusi. Lisaks jookse või tee igapäevaselt kiiremat kõndi vähemalt 30 min järjest.
Käi saunas. Kord nädalas on soovitav käia saunas. Sauna nautides koori keha ning tee massaaži. See aitab väljutada higistadeks toksiine ja jääkaineid.
Tee kehamaske. Paar korda aastas võiks teha kehamaskide kuuri spetsiaalsete savi, turba või mudamähistega. Tee kolme nädala jooksul kehamaske paar korda nädalas. Kindlasti jälgi sellel ajal oma enesetunnet ja mõju nahale.

Tee need väikesed, kuid olulised muudatused
Jälgi, kuidas istud. Väldi jalg üle põlve istumist jt asendeid, mis takistavad vereringet.
Tarbi piisavalt puhast vett!
Leia omale eesmärk, mis sind motiveeriks kodus enda eest hoolitsema. Järjepidevalt oma keha eest hoolitsedes on sulle garanteeritud hea enesetunne, kaunis välimus ja pidev naeratus!
Kõige tähtsam - leia endale oma aeg ja armasta oma keha!

Kodune tselluliidihooldus PublicDomainArchive, Pixabay

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2600
helen.serka-sanchez@nipiraamat.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee