Nipid

NIPID | Enneta juuste hõrenemist nende nippidega! 

Toimetas Tuuli Mäemat, 13. november 2018, 13:11
Juuste väljalangemist saab ennetadaFoto: Free-Photos, Pixabay
Just sügisel kipub rohkem juukseid välja langema. Võib tunduda, et see on paratamatu, kuid tegelikult saab oma juuste heaoluks palju ära teha. Enneta juuste hõrenemist nippidega, mida jagab Liina Kiisa, Juuksetervisekeskuse trihholoog.

Hoidu stressist! Seda on alati kergem öelda, kui teha. Kui tead, et tulemas on pingeline periood, hakka aegsasti võtma vitamiine, mis tugevdavad immuunsüsteemi. Kui raske aeg on selja taga, anna kehale peale seda puhkust ja püüa nautida elu.

Samal teemal

Tee trenni ja ole terve. Kehaline koormus tagab organismi hea vereringluse, sh toitainete parema kättesaadavuse ka juustele. Kehaline tegevus on väga hea stressimaandaja ja aitab kehal terve püsida.

Hoolda peanahka. Pea silmas, et juukseid pestes tuleb tegelikult pesta pigem peanahka.

Varusta keha D-vitamiiniga. Toitudest on peamisteks D-vitamiini allikateks rasvane kala (lõhe, tuunikala, sardiin, makrell), munakollane ja maks. Pimedaks ajaks leia endale sobiv toidulisand, kust saaksid vajaliku koguse D-vitamiini.
Suvekuudel piisab kehas D-vitamiini tekkimiseks sellest, kui su nägu ja käsivarred saavad päevas umbes 20 minutit päikest. Seetõttu katsu juba kevadel päikseliste päevadega palju värskes õhus viibida.

Ära unusta ka teisi vitamiine.
Juuste heaks terviseks hoolitse selle eest, et saaksid ka:

  • B-grupi vitamiine, mida on lihas, kalas, spinatis, sparglis, kaunviljades, kartulis, tatras, pärmis ja rohelistes köögiviljades;
  • rauda, mida on loomamaksas, hirsis, mereandides, peedis, tomatis, õuntes, viinamarjades ja maasikates;
  • vaske, mida on mereandides, munas, kuivatatud puuviljades ja piimatoodetes;
  • omega-3- ja -6-rasvhappeid, mida organism saab külmpressitud taimeõlidest ja kalast;
  • tsinki, mida leidub idudes, kliides, munas, pähklites, leht- ja juurköögiviljades;
  • joodi, mida saad merikapsast ja kalast.

Joo piisavalt vett. Vesi on oluline osa igas keha protsessis, ka juuste terviseks.

Masseeri peanahka. Tee seda ringjate liigutustega, nii et kaasa liigub ka peanahk. Piisab, kui masseerid pead iga päev kas või paar minutit.

 

Kodune juuste esmaabi
Soovitusi jagab juuksur Liis Klein

Masseeri peanahka hea õliga. Hästi mõjub, kui määrid enne juuksepesu peanahale masseerivate liigutustega takjajuure- või riitsinusõli ja lased sel vähemalt pool tundi või ka terve öö mõjuda. Pärast pese juukseid šampooniga põhjalikult kaks korda, et õli juustest välja tuleks.

Kasuta lihtsaid tooteid. Tihti on juuste väljalangemise põhjus see, et peanaha pH-tase on tasakaalust väljas, sest kasutad juuksehooldustooteid, mis sulle ei sobi. Võib juhtuda, et tugeva toimega salongitooted polegi sinu juustele kõige paremad. Kui kahtlustad, et see võib olla nii, proovi kergeid apteegišampoone. Poetoodetest on juukse- ja peanahasõbralikud Natura Siberica ja kodumaise Puhta Looduse sarja tooted.

Loobu kuumtöötlusest. Kui juuksed on haprad ja katkevad kergesti, väldi mõnda aega juuste föönitamist, sirgendamist ja muud kuumtöötlust. Vajadusel föönita juuksed kuivaks jaheda õhuga.

Anna juustele rahu. Juuste murdumist võib põhjustada ka see, kui kannad juukseid iga päev tugevas patsis või krunnis. Väldi ka metallist klambreid, mis juukseid lõhuvad. Kui juuksed on haprad, anna neile soengusse kammitsemisest puhkust.