Tehnika

Honda toob koos hiinlastega turule Everus VE-1 elektrimaasturi 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 12. detsember 2018, 09:25
Foto: Tootja
Jaapani autotootja Honda on elektriautodest rääkides viisakalt madalat profiili hoidnud, kirjutab Accelerista. Ent selgub, see on vaikus enne tormi. Koos Hiina partneriga on Honda valmis saanud moodsa elektrimaasturi Everus VE-1.

Honda elektriautod on jäänud pisut tahaplaanile. Honda Jazz (Fit) EV kontsepti esitleti küll juba aastal 2010 ja kaks aastat hiljem näidati ka tootmisversiooni.

Müügiks aga eriti ei läinudki, Jaapanis võeti liisingusse 200 ja USAs veidi üle tuhande auto. Liiatigi kasutati niisugust liisinguvormi, mille lõppedes tuli autod Hondale tagastada.

Aga nüüd on Hondal tõsi taga. Koos Hiina partnerettevõttega Guangzhou Automobile Group on välja töötatud elektriline linnamaastur Everus VE-1, mis on üsna sarnane tänavu tutvustatud ideeautoga EV Concept.

Ja tore on ka see, et tootmisse minev mudel on disainilt üsna sarnane ideeautoga, seega oodata on julgelt silmapaistvat kaunitari.

Everus VE-1 disainis on selgelt äratuntavaid jooni ka Honda HR-V disainist. Võimas esivõre ei ole elektriautole mõistagi funktsionaalselt üldse vajalik, aga välimusele annab särtsu juurde.

Laadimispistik on esivõre ülaosas, alumistes äärtes aga hoolitsevad kauni tervikmulje eest püstise kujuga päevasõidutuled.

Jõuallikaks on 118 kW elektriajam, maksimaalne pöördemoment 280 Nm. Akupakk on 53,6 kWh, sõiduulatuseks NEDC alusel 340 km. Mõistagi mõjutab sõiduulatust ka sõidurežiimi valik – sport, normal või eco.

Everus VE-1 on esialgu saadaval siiski ainult Hiinas, kus selle hinnaks on 170 800 juani ehk ligikaudu 24 000 €.

Võrreldes bensiinimootoriga Honda HR-V hinnaga on see ainult 6000 eurot kallim. Hinnavahe on tõesti imeväike. Ilmselt on siin tegemist Hiina riigipoolse elektrisõidukite leviku soodustamisele suunatud toetusmeetmetega.

Honda teatel peaks Everus VE-1 mujal maailmas jõudma müügile juba järgmisel aastal. Sellegi mudeli puhul on räägitud moodsast autojagamise mudelist, nii nagu seda teeb Geely oma Link & Co mudelitega. Kas ja kuis see aga juurdub, näitab aeg. Nagu öeldud, seni ei ole autojagamist saatnud eriline edu kusagil.