Nipid

Nende nippidega pole öösel uuesti uinumine probleem 

Toimetas Helen Serka-Sanchez, 18. jaanuar 2019, 15:00
Nutiseadmete sinine valgus muudab uinumise raskemaks.Foto: Matthew T Rader, Unsplash
Kõigil tuleb ette öid, kus mingil põhjusel on uni häiritud. Peale öist ärkamist on tihti keeruline uuesti magama jääda, sest kell tiksub häirivalt või keerlevad peas töömõtted. Kas teadsid, et peale lammaste lugemise on veelgi nippe, kuidas taas unelainele saada.

1. Ära vaata pidevalt kella
Vaadates kellal mööduvaid minuteid muutud pigem närviliseks, mitte uniseks. Vajadusel vii kell või mobiiltelefon üldse toast välja. Hommikul saad ka voodist kergemini välja kui äratuse sulgemiseks on vaja teise tuppa minna.

Samal teemal

2. Hinga sügavalt ja lõdvesta lihased
Proovi hoida oma mõtted rahulikud. Selle asemel, et planeerida järgmist päeva või mõelda eelmisele lase pea tühjaks ja lõdvesta keha. Võtta teadlikult ette iga lihasgrupp varbast pealaeni ning pinguta ja lõdvesta järgemööda kogu keha. Võid proovida ka sügavaid ja rahulikke hingetõmbeid. Need tegevused on piisavad, et fokusseerida mõtted ja rahuneda.

3. Hoia nutiseadmetest eemale
Ära isegi mõtle teleka vaatamisele või sotsiaalmeedias uudistamisele. Kuna telefoni sinine valgus meenutab päevavalgust, siis annab see ajule signaali, et aeg on ärgata.

4. Mediteeri või visualiseeri
Hoia mõtted eemal sellest, et oled keset ööd üleval ja ei saa uinuda. Visauliseeri mõnda oma lemmikkohta ning hoia teadlikult mõtteid muule minemast.

5. Lahku voodist
Kui oled juba pikalt ühelt küljelt teisele pööranud, siis pigem mine teise tuppa. Eriti võib see neid aidata, kellel tihti uinumisega probleeme, sest pikapeale võib voodi seostuda unetusega. Hoia tuba hämarana, lesi diivanil või pikuta tugitoolis. Eesmärk on siiski hoida võimalikult madalat aktiivsust. Kindlasti ei tohiks öösel palju süüa, kuid rahustava ja undsoodustava toimega on piparmündi- ja kummelitee, mandel ning banaan.

6. Hoia magamistuba jahe ja pime
Enne magama minekut õhuta tuba ning võimalusel keera küte minimaalseks. Kui aknast tulev valgus sind häirib, siis tõmba ette ruloo või kardinad.

Allikas Tuck.com