Nipid

Kuidas peatada juuste väljalangemine? Eksperdid annavad nõu 

Tuuli Mäemat, 8. veebruar 2019, 15:00
Kodused hooldused aitavad juuste hõrenemise vastu. Moose Photos, Pexels
Juuste hõrenemine ja peast väljalangemine on igaühe õudusunenägu. Õnneks saab seda mure koduselt lahendada ja ka ennetada, spetsialistid jagavad head nõu.

Juuksur Liis Klein jagab häid nippe, kuidas kodus abi saada:

Samal teemal

Masseeri peanahka hea õliga. Mõjub hästi, kui määrid enne juuksepesu peanahale masseerivate liigutustega takjajuure- või riitsinusõli ja lased sel vähemalt pool tundi või ka terve öö mõjuda. Pärast pese juukseid šampooniga põhjalikult kaks korda, et õli juustest välja tuleks.
Kasuta lihtsaid tooteid. Tihti on juuste väljalangemise põhjus see, et peanaha pH-tase on tasakaalust väljas, sest kasutad juuksehooldustooteid, mis sulle ei sobi. Võib juhtuda, et tugeva toimega salongitooted polegi sinu juustele kõige paremad. Kui kahtlustad, et see võib nii olla, proovi kergeid apteegišampoone. Poetoodetest on juukse- ja peanahasõbralikud Natura Siberica ja kodumaise Puhta Looduse sarja tooted.
Loobu kuumtöötlusest. Kui juuksed on haprad ja katkevad kergesti, väldi mõnda aega juuste föönitamist, sirgendamist ja muud kuumtöötlust. Vajadusel föönita juuksed kuivaks jaheda õhuga.
Anna juustele rahu. Juuste murdumist võib põhjustada ka see, kui kannad juukseid iga päev tugevas patsis või krunnis. Väldi ka metallist klambreid, mis juukseid lõhuvad. Kui kiharad on haprad, anna neile soengusse kammitsemisest puhkust.

Liina Kiisa, Juuksetervisekeskuse trihholoog jagab nippe, kuidas ennetada juuste langemist:

Hoidu stressist! Seda on alati kerge öelda, aga vahel nii raske teha. Kui tead, et tulemas on pingeline periood, hakka aegsasti võtma vitamiine, mis tugevdavad immuunsüsteemi. Kui raske aeg on selja taga, anna kehale pärast seda puhkust ja püüa elu nautida.
Tee trenni ja ole terve. Kehaline koormus tagab organismi hea vereringluse, sh toitainete parema kättesaadavuse ka juustele. Kehaline tegevus on väga hea stressimaandaja ja aitab kehal terve püsida.
Hoolda peanahka. Pea silmas, et juukseid pestes tuleb tegelikult pesta pigem peanahka.
Varusta keha D-vitamiiniga. Toitudest on peamised D-vitamiini allikad rasvane kala (lõhe, tuunikala, sardiin, makrell), munakollane ja maks. Pimedaks ajaks leia endale sobiv toidulisand, kust saaksid vajaliku koguse D-vitamiini.
Suvekuudel piisab kehas D-vitamiini tekkimiseks sellest, kui su nägu ja käsivarred saavad päevas umbes 20 minutit päikest. Seetõttu katsu juba kevadel päikeseliste päevadega palju värskes õhus viibida.

Ära unusta ka teisi vitamiine.

Juuste heaks terviseks hoolitse selle eest, et saaksid ka:

  • B-grupi vitamiine, mida on lihas, kalas, spinatis, sparglis, kaunviljades, kartulis, tatras, pärmis ja rohelistes köögiviljades;
  • rauda, mida on loomamaksas, hirsis, mereandides, peedis, tomatis, õuntes, viinamarjades ja maasikates;
  • vaske, mida on mereandides, munas, kuivatatud puuviljades ja piimatoodetes;
  • oomega-3- ja -6-rasvhappeid, mida organism saab külmpressitud taimeõlidest ja kalast;
  • tsinki, mida leidub idudes, kliides, munas,pähklites, leht- ja juurköögiviljades;
  • oodi, mida saad merikapsast ja kalast.

Joo piisavalt vett. Vesi on oluline osa igas keha protsessis, ka juuste terviseks.
Masseeri peanahka. Tee seda ringjate liigutustega, nii et kaasa liigub ka peanahk. Piisab, kui masseerid pead iga päev kas või paar minutit.

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2600
helen.serka-sanchez@nipiraamat.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee