Nipid

Tahad olla terve kui purikas? Pea meeles need üheksa olulist asja! (2)

Toimetas Laura Karro, 19. veebruar 2019, 07:02
Vädid haigestumist kui magad korralikult ning hoiad stressitaseme madalal.Foto: rawpixel.com
Hoia oma immuunsus tugevana lisades oma menüüsse vajalikud toidud ja hoia eemale pahedest. Kuidas kevadeni vastu pidada ja haigustele vastu panna, saad teada järgmisest loetelust.

Terve keha sõltub tugevast immuunsusest ja viimase tervis algab soolestikust. Seega on kõige olulisem hoida seedimine ja soolestik korras, sest 80% immuunsüsteemi rakkudest asub just seal.

1. Hoia kõht korras

Lisa oma menüüsse lactobacilluse ja bifidobacterium probiootikume! Kui oled juba haigeks jäänud, võta topeltkogus. Oluline on igapäevaselt süüa ka hapendatud toiduaineid nagu hapukurk, hapukapsas, jogurt, keefir ja kombucha.

2. Hoidu võimalusel ravimitest

Kas teadsid, et keha taastub nädalasest antibiootikumikuurist pool aastat? Seega peaksid neid kasutama vaid äärmisel vajadusel. Vähenda ka valuvaigistite, näiteks ibuprofeeni kasutamist, sest need nõrgestavad immuunsust ja mõjuvad soolestikule halvasti.

3. Kolm sõpra

Paljud vitamiinid on head ja kasulikud, aga immuunsusele on kõige olulisemad need kolm:

  • Tsink (15-30 mg päevas) mõjutab immuunsüsteemi mitme nurga alt ja toimib suisa antioksüdandina võideldes vabade radikaalidega. Enim tsinki leiad teradest, seemnetest, pähklitest ja kaunviljadest. Esikohal on tsingisisalduse poolest nisukliid.
  • D-vitamiini (2000 IU päevas) puudus on pea kõigil eestlastel, sest päikest on meie regioonis vähe ja tööd tehakse peamiselt siseruumides. Ka toidust ei pruugi vajalikku annust kätte saada. Ent kahju ei tee siiski lisada menüüsse rasvane kala, maks ja munakollane.
  • C-vitamiini (1500 mg päevas) on samuti rohkelt vaja, et hoida ennast tervena. Kui oled tihti haige, siis arvatavasti on sul C vitamiini puudus. C vitamiini üledoos uhatakse lihtsalt kehast välja. Loomulikult on C-vitamiini rohkelt tsitruselistes, aga ka paprikas, mustades sõstardes, petersellis ja rohelises sibulas. Pea meeles, et C-vitamiini puudus on kindlasti suitsetajatel.

4. Kanasupp

Filmides näeme, kuidas haigele sõbrale tuuakse topsiga kanasuppi. See on igati hea, sest naturaalne želatiin, kollageen ja aminohapped, mida saad kanapuljongi keetmisest, parandavad tervist.

5. Saun

Kui tunned, et külmetus hakkab ligi hiilima, tuleb keha kuumaks saada. Kuuma joogi, sooja duši või veelgi parem, saunas higistamisega. Keha saab lahti toksiinidest ja kuumas keskkonnas on paljudel bakteritel raske ellu jääda. Samal moel töötab ju ka palavik – keha kuumeneb, et saada haiguse tekitajatest lahti. Kui palavik on juba käes, siis püüa keha pigem jahutada.

6. Naturaalne supertoit

Mõned taimsed toiduained on head tervistajad, mida võid ka igapäevaselt kasutada.

  • Küüslauk – tugev mikroobide ja seenevastase toimega toiduaine tapab parasiite ja pärmseent.
  • Oregano õli – ammustest aegadest kasutusel olnud õlil on mikroobide, seente ja bakterite vastane toime. Õli võib nahale määrida või sisse võtta.
  • Mesi – naturaalne immuunsuse tugevdaja ja põletikuvastane ning mikroobide peletaja. Manuka mett, mis on levinud Austraalias ja Uus-Meremaal, kasutatakse seal isegi haavade parandamiseks.

7. Tee trenni

Oluline pole üle treenimine vaid üleüldine liigutamine. Lisaks sellele, et regulaarne trenn tõstab tuju ja mõjub hästi kogu kehale, sealhulgas südametegevusele, aitab liigutamine ka infektsioonide vastu võidelda.

8. Hea uni

Unepuudus vähendab teatud immuunsüsteemi rakke, see omakorda nõrgestab immuunsust. Nendel, kes vähem magavad, on tõenäolisemalt suuremad põletiku- ja väiksemad immuunsusenäitajad. Seega taga endale 7-8 tundi iluund!

9. Vähenda stressi

Kroonilise stressiga kukub normaalne immuunsüsteemi toimemehhanism kokku ja see võib viia autoimmuunhaigusteni.

Allikas: Mindbodygreen.com 

Samal teemal

11. veebruar 2019, 16:10
Kevadise värskenduskuuri 10 käsku
6. veebruar 2019, 11:20
TOITUMISNÕUSTAJA SOOVITAB | Kuidas saada välja maiustamise nõiaringist?
24. detsember 2018, 11:33
Tervisele kasulik hapukapsas

TOIMETAJA

+372 5199 3733
kadi.saar@nipiraamat.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee