Nipid

VIDEO | 6 lõdvestusharjutust, mis toovad parema une 

Toimetas Helen Serka Sanchez, 22. veebruar 2019, 15:30
Lihtsad harjutused aitavad vabanenda päeva jooksul tekkinud pingetest ning toovad hea ööune.Foto: StockSnap, Pixabay
Voodis end magama sättides võid tunda, et keha on pinges, mõtted ei suuda möödunud päevast lahti lasta ning uni ei taha väsimusest hoolimata tulla. Sellisel juhul on abi lihtsatest venitusharjutustest, mis aitavad nii meelel kui kehal rahuneda.

 

Harjutused õlavõõtmele
Need harjutused aitavad lahti saada õlavöötmesse kogunenud pingetest ja stressist. Stimuleerides vereringet kaob õlaliigeste jäikus ja valu.

  • Õlatõsted. Istu maas jalad ristatud, hoia käsi mugavalt põlvedel. Sisse hingates tõsta õlad ja väljahingates langeta. Korda harjutust 6 korda. Soovi korral sulge seda tehes silmas.
  • Õlaringid. Istu maas jalad ristatud, hoia käsi mugavalt põlvedel. Alusta väikeste õlaringidega ette, suurenda ringe. Tee 5 kordust. Seejärel muuda ringide suunda eest tahapoole. Tee samuti 5 kordust. Samal ajal hinga rahulikult sisse ja välja.

Harjutused seljale
Päeva jooksul vajub selg rohkem küüru ning muutub kangeks. Järgnevad harjutused aitavad selgroogu õrnalt masseerida ja taastada selle liikuvus.

  • Kass ja lehm. Tule toengpõlvitusse. Sisse hingates vii pea kuklasse, kumerda selg ning suru istmikuluud üles. Välja hingates vii lõug rinnale, tõmba selg küüru ning too vaagnaluud rinna suunas.
  • Lapseasend. Toengpõlvitusest istu põlvedele, toeta pea põrandale, käed on maas üleval. Suru käsi mööda maad üles, sirutades selga, rindkere on mõnusalt põlvede vahel. Harjutust tehes tunned seljas venitust. Hoia venitus 10 sekundit.
  • Sild. Lama selili, jalad kõverdatud. Tõsta puusad, kui jälgi, et kannad oleksid põlvede all. Harjutus aitab lõdvestada pingeid kaela-, rinna- ja seljapiirkonnas. Hoia venitust 10 sekundit.
  • Õnneliku beebi asend. Lama selili, tõsta kõverdatud jalad ette, haara kätega taldadest. Anna kätega vaid kerge surve taldadele, suru istmikuluud põranda suunas. Soovi korral rulli selga küljelt küljele.

 

Allikas Facebook, Goodful

Samal teemal

20. veebruar 2019, 21:49
Ärkad kange seljaga? Vaid õige madrats toob hea ööune
18. jaanuar 2019, 15:00
Nende nippidega pole öösel uuesti uinumine probleem
30. november 2018, 09:34
Ravimata unehäired on tervisele ohtlikud