Tehnika

Volkswagen T-Cross – mudelivaliku trenditeadlik pesamuna 

Toimetas Aare Kartau, 2. mai 2019, 07:15
Volkswagen T-Cross.Foto: Tootja
Volkswagen esitles Riias uut kompaktset kõikjalsõitjat T-Cross. Tegemist on mudelivaliku pesamunaga, mille ülesandeks on meelitada Volkswageni klientideks neid, kes eelistavad väikest, stiilset ja praktilist trendiautot. Soodsaima hinna ja rikkaliku baasvarustusega T-Crossi hind Eestis algab 15 858 eurost.

Volkswagen on võtnud Baltimaades eesmärgiks viie kõikjalsõitjaga – Touareg, Tiguan, Tiguan Allspace, T-Roc ja T-Cross veel sel aastal oma SUV-de müügimahtu kahekordistada.

Linnamaasturite segment on jätkuvalt kõige atraktiivsem ostjate seas ja selles suunas on ette võetud tõsised turuhõlvamisplaanid.

Touaregi müüki Baltikumis plaanitakse kolmekordistada, Tiguan peaks oma kolmandalt positsioonilt kerkima turuliidriks, pisemad mudelid ehk T-Roc ja värske pereliige T-Cross aga laiendama Volkswageni ostjaskonda nendega, kellele suuremad SUV-d jõu- ega soovikohased pole.

T-Cross asub konkurentsiheitlusse end juba kehtestada jõudnud vastastega: Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke, Opel Crossland X, Hyundai i20 Active ja kontsernikaaslane Seat Arona.

T-Cross tuleb Hispaaniast

Sarnaselt sõsarmudelile Polole, on T-Cross ehitatud Volkswageni MQB platvormile ning tootminegi toimub samas tehases Navarras Hispaanias.

Volkswagen plaanib sellesse tootmisüksusse veel tänavu investeerida ligemale 1 miljard eurot, valmistudes kompaktsete linnaliste kõikjalsõitjate segmendi jõudsaks kasvuks. Lähikümnendi jooksul prognoositakse selle kahekordistumist.

T-Cross on üllatavalt ruumikas. Kui võtta aluseks Polo mõõtmed, on uustulnuk 54 mm pikem ja 138 mm kõrgem ning isteasendit on tõstetud 100 mm võrra, ka kliirens on 13 mm kõrgem.

Võrreldes Golfil põhineva T-Rociga on T-Cross siiski 126 mm lühem, kuid 16 mm kõrgem ja 25 mm võrra pikema teljevahega.

See tähendab, et ruumi jagub täiesti mõõdukalt nii ees kui tagaistmel, nii pea kui ka põlvede suunal isegi siis, kui nii juhikohal kui ka selle taga istub pikakasvuline inimene. Tagaistmel on kahekesi mugav, kolmandat sinna siiski ei paigutaks.

Põhjalikumalt loe T-Crossi kohta Acceleristast.

Foto: Accelerista