Nipid

HEAD NÕKSUD, mis meelitavad kirbukaostja just sinu boksi! (1)

Laura Liinat, 31. august 2019, 06:14
Kasuta kõiki võimalusi, et kaup võimalikult atraktiivselt välja panna.Foto: Laura Verte
Müügiplatsil ostetakse enamasti emotsiooni ajel. Seetõttu on eriti oluline kõikvõimalikul moel külastajate tähelepanu püüda. Nende nippidega sumisevad ostjad sinu boksis justkui mesilased ümber lilleõie.

Kaunista müügiplats. Riputa välja värvilisi linu ja laota kastide-laudade peale vaipu. Oma müügiala võid piiritleda ka vimplitega.

Samal teemal

Arvesta ilmaga. Eesti ilm on üllatuslik! Võta vett kartvate asjade jaoks kaasa ehituskiled vms, sest ükski ostja ei soovi saju möödudes proovida märgi riideid või osta vettinud tooli. Varu ka salvrätikuid, juhuks kui mõni asi määrdub või vajab pärast sadu kuivatamist.

Arvesta ostmisharjumustega. Teadagi on meeste ja naiste ostuharjumused erinevad. Naised armastavad aardeid jahtida, samas mehed eelistavad vajamineva leida kerge vaevaga. Ja ära unusta lapsi! Nende silmakõrgusele asetatud lauamängud jms toovad lähemale ka rahakotti hoidvad vanemad.

Säti müüdav välja põnevalt. Kui oled tulnud kohale autoga, kasuta selle kapotti näiteks kingade presenteerimiseks. Müügis olev redel või võrevoodi on hea riputuskoht riietele, korktahvlid ehetele. Kui sul pole lauda, tekita see kaasa võetud kastidest või hoopis kangaga kaetud kuivatusrestist. Ehete väljapanekuks sobivad aga munakarbid!

Kasuta ära ka kõik kohvrid ja korvid, millega oled asjad kohale tarinud. Loo võimalusi erinevatele kõrgustele, sest see aitab visuaalselt paremini asju rühmitada. Stangeotsad on sobilikud kottide ja mütside riputamiseks.

Kui kõik ei mahu ära, jäta muist hilisemaks juurdepanemiseks. Siiski tea, et täis stanged ahvatlevad kliente rohkem!

Tekita poe tunne. Kui sul on kasutada suurem plats, ära äärista seda laudadega, vaid tekita inimestele sissejalutamisvõimalus. Nii veedavad nad sinu alal kauem aega ja neil tekib rohkem poe tunne.

Asju paigutades jäta nende vahele kahe inimese liikumise ruum, et ka ostlejad end hästi tunneksid.

Heida müügikohale pilk peale ka väljastpoolt, kuidas külastajad seda näevad: kas sildid on suunatud õigesti, kas piisavalt palju asju tekitavad huvi sisenemiseks.

Kasuta kõiki võimalusi, et kaup võimalikult atraktiivselt välja panna.Foto: Laura Verte

Meelita ostjaid oma boksi

Ahvatle lähenema. Mõtle läbi, mis tõmbaks su enda tähelepanu, ja rakenda seda oma stangel ning laual:

  • too esile kirkad värvid, sest need püüavad üldises massis pilke;
  • tee valmiskomplekte, sest sageli võid kohata külastajat ütlemas, et talle meeldib mõni pluus, aga ei tea, millega seda kanda;
  • ole trenditeadlik, sest sinu kundegi on seda. Tema pilk peatub kindlasti kaubal, mis on põneva lõikega, hooajaline, kergelt hipsterlik või vintaaž.

Kombineeri komplekte ka ümber – kui miski ei ole tunniga müügiks läinud, tõsta stangel esimeseks midagi muud. Kui mõni ese sai komplektist maha müüdud, säti stangele uus sobiv pilgupüüdja.

Tekita tasuta asjade kast. Mõni kirbukakülastaja võib tunda, et ta ei julge su ägedalt sätitud stange juurde astuda, sest arvab, et ilmselt on hinnad tema jaoks liiga kõrged. Neid julgustab lähemale nihkuma tasuta asjade kast. Pane sinna sobramiseks vahvaid leide, millest sul pole kahju niisama loobuda. See annab märku, et ka ülejäänud asjad on sama kihvtid ja pole hirmkallid. Sinu edu tagab ka toodete samaväärne või veidi odavam hind kui naabril.

Valmis pandud komplekt inspireerib ja ahvatleb oste tegema.Foto: Laura Verte

Paku hulgihinda. Mõne eseme puhul (nt kõrvarõngad, T-särgid, raamatud) võid teha valmis sildid, mis lubavad osta kolm eksemplari kahe hinna eest. Ostjatele jätab see mulje avatumast müügikeskkonnast.

Säti ka enda välimust. Sageli on särav müüja see, kes paneb pilku pöörama. Kui kannad müües midagi särtsakat ja lahedat, tekitab see ostjas huvi ka müüdava kauba vastu.

Õunad kaasa! Kui satud müüma viljade valmimise hooajal, paku neid kirbukal tasuta. Inimesed, kes peatuvad õuna võtmiseks, tulevad suurema tõenäosusega ka müügiplatsile. Seda aga vaid juhul, kui asetad vähe õunu väikesesse kaussi, sest kastist haaravad möödujad suure sületäie kaasa, mõtlemata, kas oleks viisakas ka müüdavat piiluda!

Kui kaup on välja pandud, siis vaata ka eemalt, kuidas müügikoht ostjale paistab.Foto: Laura Verte

Ole hea müüja ehk suhtle ja ole kohal

Kuigi klient on kuningas, on mõni nipp, mida saad enda suhtumises jälgida, et soodustada kirbukal kauplemist.

Ole aktiivne. Tervita oma müügiplatsi külastajaid ja ole valmis vastama nende küsimustele. Ära askelda samal ajal telefonis või nosi laua taga kaasa võetud võileiba. Kirbukal ostlemine peab olema lõbus!

Astu dialoogi. Kirbukale tulijad on enamasti altid kauplema, seega mõtle iga asja puhul välja miinimum, milleni oled valmis hinda laskma. Paku alternatiivina allahindlust ka mitme asja pealt. Püsi seejuures positiivne ja võta seda sportliku hasardiga!

Ole aus. Kui klient on mõnest esemest huvitatud, teavita teda ka selle võimalikest puudustest, mitte ära lase tal endal pettuda. Siirus mõjub ja vahel annab selliselt presenteeritud defekt kaubale hoopis väärtust juurde.

Aita. Ole valmis leidma otsitavale kaubale alternatiive. Inimesed hindavad sõbralikkust ja abivalmidust. Kui käid samal kirbukal aastaid järjest, võid saada omale püsikunded.

Tunne oma asju. Paljud arvavad, et asjad räägivad enda eest, kuid see pole nii. Räägi esemetele juurde nende saamislugu või mõni huvitav fakt, mis kasvatab ostja huvi.

Sori asjades. Kui müügiplatsil on vaikne, võta ise näiliselt sisse ostjaroll – see paneb inimesi peatuma, sest neile tundub, et tegevus käib. Eriti usutav on seda teha sõpradega koos müües ja üksteise asju uudistades.

Julgusta ostjat. Kirbukal ei osteta ainult seda, mida vaja. Neil käiakse ka vaatamas, kas midagi meeldib. Kui klient on mõnda eset selga proovimas, anna talle tagasisidet, kas see sobib. Too välja positiivseid jooni, aga ainult siis, kui need vastavad tõele!

Hoia end tagasi. Ära jälita ostjaid, kui nad su müügiplatsil ringi jalutavad. Anna neile ruumi rahulikult vaadata. Püüa aimata nende kehakeelest, millal nad soovivad vestlust alustada.

Postita reaalajas. Kui teed kirbukalt inspireerivaid postitusi sotsiaalmeediasse, võid nii meelitada kohale ka neid, kes ei plaaninud esialgu tulla.

Ole kirbukal algusest lõpuni. Sageli on viimastena saabunud ostjad heldemad, sest nende tuleku ajaks on jäänud alles vaid mõningad kauplejad.

ET SU JAKS EI RAUGEKS! Paki kirbukale kaasa ka sööki ja jooki, et sa ei peaks nälga kannatama või mujale kraami ostma minema, kui parasjagu sinu boksis vilgas kauplemine käib.