Nipid

VIDEO | Õnneliku inimese 10 harjumust 

Toimetas Laura Karro, 15. mai 2019, 05:29
Alusta päeva tänulikkusega! i love simple beyond / Pexels
Paljud inimesed tahaksid olla õnnelikud, aga nad ei suuda seda kuidagi saavutada. Milles see probleem siis olla võib? Selles lühikeses videos on põhjalikult ära seletatud õnneliku inimese harjumused.

Alusta päeva tänulikkusega
Kui ärkad mõttega, et sa pole õnnelik ja kindlasti veab sul ka kogu päeva jooksul viltu, siis ega enesetunne päeva peale ei parane. Seega alusta hommikut kohe tänulikkusega, mis aitab sul oma aju trikitada mõtlema häid ja positiivseid mõtteid, mis omakorda viivad paljude ilusate asjadeni.
 
Ole optimistlik
Tõeliselt optimistlik inimene vaatab kogu elu positiivselt, ta võib lausa pimesi uskuda, et kõik lähebki ainult hästi. Aga on olemas ka realistlik optimism, mille poole võiksime kõik püüelda. Näiteks mõeldes, et kõik läheb väga hästi, aga tean, et pean selle nimel ka tööd tegema, lood tasakaalu. Alusta päeva mõne jaatusega, näiteks kinnitades endale, et tänane päev tuleb suurepärane, kohtud imeliste inimestega, hoiad oma kalleid inimesi veelgi enam ja saad palju tööd tehtud, loob juba pinnase väga õnneliku inimese päevarutiini.

Samal teemal

Naerata palju
Võid naerata ka käsu peale, aga paremini mõjub ikkagi päris naer. Seega proovi panna ennast võimalikult tihti olukordadesse, mis sind naerma ajavad. Näiteks kohtu sõpradega, kes on suured naljaninad.

Oma palju väärtuslikke sõpru
Oluline on siinjuures muidugi kvaliteet, mitte kvantiteet. Mida rohkem sul on pikaajalisi sõpru, kes sind alati armastavad, aitavad ja toetavad, seda õnnelikum sa oled, sest sul on hea tugivõrgustik.

Vähenda negatiivseid sõpru
Kui sul on liiga palju sõpru, siis proovi sellest grupist välja juurida need, kes ei mõju sulle hästi ja tekitavad sulle ebamugavust. Sa ei pea suhtlema inimestega, kes sulle ei meeldi.

Tee palju tööpause
Video looja sõnul olevat ta näinud uurimust, mis võrdles üheksast viieni tööd tegevaid inimesi. Nende puhul, kes tegid igas tunnis puhkepause, vähenes küll tööaeg, ent suurenes produktiivsus, sest nad olid õnnelikumad kui pidevalt töötavad inimesed. Puhkepaus annab sulle võimaluse olla tänulik ja mõelda eelseisvatele toredatele sündmustele.

Sea eesmärgid targalt
Pane päevaplaani ülesanded, mis on kergelt saavutatavad, sest kohe kui saad midagi tehtud, motivatsioon uute asjade kallale asumiseks tõuseb. Ülesande paikaseadmine peaks sind motiveerima, aga selle saavutamine toob kindlasti su ellu rõõmu.

Õpi, et kaotada kurbus
Õnnetuks muutudes võta kiirelt käsile millegi uue õppimine. Sind huvitavate oskuste omandamine toob sind madalpunktist välja, suurendab ajumahtu ja annab uusi teadmisi. Seega õpi kitarrimängu, joonistamist või võõrkeeli. Kõik uus tuleb ainult kasuks.

Hoolitse kõigepealt enda eest
Kui oled lennukiga sõitnud, siis oled kuulnud, et ohu korral tuleb hapnikumask panna ette kõigepealt endale, et seejärel aidata teisi. Sama lugu on ka õnnelik olemisega. Kui sa ise oled õnnetu, stressis või rahast lage, siis ei saa sa ka teisi õnnelikuks teha.

Mõista teiste inimeste abistamise hinda
Teiste inimeste aitamine paneb sind tundma selle üle head meelt. Kui oled kurb, siis proovi kõigepealt midagi uut õppida ja kui see ei aita, siis proovi hoopis teisi aidata. See muudab sind uudishimulikuks, võtab fookuse sinult endalt ära ning omakorda väheneb sedasi ka mure ja kurbus, mis võib sind vaevata. Selle asemel mõtled hoopis teiste inimeste peale ja proovid nende elu paremaks muuta.

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2600
helen.serka-sanchez@nipiraamat.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee