Nipid

10 harjumust, mis annavad su elule uue hingamise 

Toimetas Kadi Saar, 21. mai 2019, 06:28
Loe raamatuid. Foto: Daria Shevtsova / Pexels
Kui tunned, et oled kokku jooksnud, kohustused aina kuhjuvad, aga tuju langeb, siis on tõesti aeg midagi muuta. Proovi rakendada neid kümmet harjumust ja vaata, mis saab!

 

1. Kujunda hommikurutiin

Anna produktiivne algus oma päevale. Kui teatud ülesanded saavad juba hommikul täidetud, loob see kogu päevaks tunde, et oled tubli ja tegus. Selle asemel, et hilistel öötundidel kohustuste käes vaevelda, alusta parem kohe hommikul!

2. Tee voodi ära

Voodi korda tegemine on esimene asi, mille kohe päeva alguses saad ära teha. Ka see väike liigutus annab päevale õige alguse. Kui suudad igapäevaselt lõpule viia lihtsamaid asju, ei tundu ka suuremate täitmine enam nii keeruline.

Korrasta hommikul voodi. Foto: Mary Whitney / Pexels

3. Maga öösel 8-10 tundi

Pidev unepuudus mõjub negatiivselt nii sinu vaimsele kui füüsilisele tervisele. Piisav ööuni aga hoiab värske ja tervena ning annab energiat, et kõigega hästi hakkama saada.

4. Valmista eined ette

Nädalamenüü väljamõtlemine ja toidu ettevalmistamine aitab kokku hoida nii raha kui aega. Samuti vähendab see võimalust, et suure nälja korral millegi kiire ja ebatervisliku järele haarad.

5. Loe igapäevaselt

Lugemisel on suur mõju – see võib vähendada stressi, laiendab sõnavara ja suurendab teadmisi. Ükskõik, mida sa loed, proovi seda teha igapäevaselt. 

Loe raamatuid. Foto: Daria Shevtsova / Pexels

6. Majanda

Koosta eelarve, mis aitab sul oma rahaasjadega targasti ümber käia. Hoia sissetulekutel ja väljaminekutel silma peal ning saavuta kergemini oma eesmärke või maksa laen kiiremini tagasi. Leia endale kõige mugavam viis eelarve pidamiseks ja alusta kohe!

7. Mediteeri igapäevaselt

Meditatsioon on kasulik sinu tervisele ja heaolule väga mitmel moel – see vähendab stressi, depressiooni, ärevust, suurendab keskendumisvõimet ning parandab mälu. Selles on midagi väga ilusat, kui leiad rahu ja kohalolu käesolevas hetkes, samaaegselt ümbritseva maailma kaootilisuse ja tormakusega.

Mediteeri igapäevaselt. Foto: Theformfitness / Pexels

8. Kirjuta igapäevaselt

Kirjutamine aitab sul ennast väljendada ja selleks ei ole vaja erilisi oskusi. Kui igapäevaselt oma mured ja rõõmud paberile paned, tunned kindlasti suurt pingelangust ning ehk avastad ka midagi uut iseenda kohta.

9. Planeeri

Mõtle ette ja pea plaani. On palju lihtsam alustada varem, et vältida viimasel minutil tegemise stressi. Tulemuseks on organiseeritud ja sujuv igapäevaelu.

10. Kuula podcaste

Autoga sõites, tööle kõndides, koeraga jalutades – kuula inspireerivaid podcaste, mis sind sütitavad ja annavad hea tunde kogu ülejäänud päevaks.

;