Tehnika

UUS MOODUS: POC paneb jalgrattakiivrid Volvo abiga avariiolukordades proovile 

Toimetas Aare Kartau, 5. juuni 2019, 07:15
POCi kiiver peab kaitsma jalgratturi pead ka äärmusliku avarii korral.Foto: YouTube'i kuvatõmmis
Rootsi juhtiv spordi- ja ohutustarvete tootja POC paneb koostöös omamaise autotootja Volvoga jalgrattakiivrid avariiolukordades proovile – ulatuslikud kokkupõrkekatsed peavad välja tooma kiivrite nõrgad kohad ning aitama autotootjal oma abisüsteeme täiustada.

Jalgrattakiivrid pole teadaolevalt nii laiaulatuslikes kokkupõrketestides osalenud, kui see nüüd POCil ja Volvol plaanis on. Katsed on osa laiemast uurimistööst, mille eesmärgiks on ratturite ohutuse suurendamine ja auto abisüsteemide täiustamine.

Volvo on tuntud kui turvalisuse sünonüüm autonduses, on loogiline, et üks maailma tunnustatumaid spordi- ja ohutustarvete tootjaid nendega koostööd tegema hakkab. POC toodab kiivreid, mis peavad kaitsma nii jalgratturite kui ka tsiklistide ja näiteks mägironijate päid.

Kas tulevikus võib loota, et jalgratturid on õnnetustest 100% kaitsud?Foto: YouTube'i kuvatõmmis

Jalgrattur on õnnetuses nõrgem pool

Liiklusõnnetused, mille osalisteks on jalgratas ja auto, toovad sageli kaasa tõsiseid vigastusi ja inimohvreid. Seetõttu on Volvo Cars välja töötanud strateegia niisuguste õnnetuste vältimiseks aktiivturvalisustehnoloogia abil.

Volvode pardal olev teel liikuvate jalgratturite tuvastussüsteem koos täisautomaatse pidurdusega kasutab ratturite märkamiseks sõiduki pardakaameraid ja radareid ning hoiatab autojuhti võimaliku kokkupõrke eest.

Vajaduse korral rakenduvad auto pidurid automaatselt. Rootsi autotootja automaatsete hädapidurdus- ja jalakäijate kaitseks mõeldud turvaeabide väljaarendamine moodustab olulise osa Volvo turvalisuse visioonist.

Inimeste asemel nukud

Katsed on osa laiemast uurimisprojektist, mis on suunatud jalgratturite raskemate kehavigastuste analüüsile. Jalgrattakiivrid pannakse pähe nukkudele, kes omakorda on ühendatud testseadmetega. Edasi paisatakse kiivritega nukke erineva kiirusega ja eri nurkade all vastu paigal seisvat Volvo sõiduautot ning mõõdetakse, kui palju nuku pea kiivris viga saab.

Testide uuenduslikkusest ja Volvo nullvisioonist loe põhjalikumalt Acceleristast.

Foto: Accelerista