Nipid

10 head põhjust, miks treenida vaagnapõhjalihaseid 

Helen Serka-Sanchez, 13. juuli 2019, 20:16
Õigete harjutustega regulaarselt treenides on võimalik vaagnapõhjalihased taas heasse vormi saada.Foto: Christopher Campbell / Unsplash
Kerelihaseid treenides pööratakse palju tähelepanu seljale ja kõhule, kuid unustatakse väga olulised vaagnapõhjalihased. Nende ülesanne on ära hoida nii mõnigi piinlik probleem!


1. Paraneb kogu keha vorm
Vanuse lisandudes vaagnapõhjalihased lõtvuvad. Õigete harjutustega regulaarselt treenides on võimalik need taas heasse vormi saada. Olles kehaliselt aktiivne ja treenides nii keha pealmisi kui ka süvalihaseid, hoiad kogu oma keha heas toonuses.

2. Sirgem rüht
Hea rühi puhul kipume mõtlema selja- ja kõhulihastele, kuid tegelikult on ka vaagnapõhjalihastel tähtis roll. Nimelt toetavad need liikudes, seistes ja pingutades selja nimmepiirkonda. Tugevad vaagnapõhjalihased võivad ära hoida ka seljavalu.

3. Kiirendad taastumist rasedusest ja sünnitusest
Rasedusaegsed hormonaalsed muudatused lõdvestavad sidekude. Samuti venitavad vaagnapõhjalihaseid kasvava lapse ja emaka raskus. Kui treenida
vaagnapõhjalihaseid regulaarselt mitu korda päevas juba raseduse ajal, taastub keha kiiremini.

4. Hea tervise nimel
Lõdvad vaagnapõhjalihased ei toeta emakat ega siseelundeid. Sellepärast võivad emakas, põis või sool alla vajuda. Noortel naistel põhjustavad lõtvunud vaagnapõhjalihased ja võimetus neid kontrollida valulikku vahekorda.

5. Hoiad ära tilgad püksis
Vaagnapõhjalihaste ülesanne on hoida põie ja soole avaused suletuna, nii et need avanevad vaid teadlikult lõdvestades, kui soovid lasta soolel või põiel tühjeneda. Lõtvunud lihased reageerivad su kontrollile kehvasti ja nii võivadki sul tilgad püksis olla nii köhides kui ka ootamatult aevastades.

6. Seks on parem
Armukunstis pole olulised ainult meel ja tunded, vaid ka vaagnapõhjalihased. Heas vormis lihased suurendavad seksuaalset tundlikkust, tänu millele on suurem võimalus kogeda orgasmi. Sinu toonuses lihased pakuvad partnerilegi suuremat naudingut.

7. Tugevad tupelihased
Vaagnapõhjalihaseid treenides tugevnevad ka tupelihased. Kui kasutad menstruaalanumat, hoiavad tugevad lihased seda paremini paigas.

8. Automaatne lihaskonna hea töö
Treenitud lihased töötavad hästi ka siis, kui sa neile teadlikult ei mõtle. Treenides kõhulihaseid, tõstes asju või aevastades reageerivad toonuses vaagnapõhjalihased iseenesest.

9. Kunagi pole hilja!
Vaagnapõhjalihaste treenimiseks pole vaja minna treeningsaali. Lihtsaid harjutusi saab teha nii kassajärjekorras, bussi oodates kui ka kodus raamatut
lugedes.

10. Mõjub meestelegi hästi
Oma vaagnapõhjalihaste treenimisest saavad kasu ka mehed. Toonuses
lihased hoiavad meestel ära uriini-, rooja- ja kõhugaaside pidamatuse ning parandavad erektsiooni.

Tee neid harjutusi!
Hea algajale: pinguta vaagnapõhjalihaseid ja hoia pingutust üks-kaks sekundit, seejärel lõdvesta lihaseid paar sekundit. Hinga pingutades välja ja lõdvestades sisse. Treenituse arenedes hoia pingutust kauem ja tee rohkem kordusi.
Kui jaksad rohkem: tee kiire lihaspingutus üks sekund ja lõdvesta lihased sama kiirelt. Korda harjutust, kuni tunned, et lihased on väsinud. Harjutust tehes ära hoia hinge kinni, vaid hinga rahulikult.
Tõeline väljakutse: võid eelnevaid harjutusi ka omavahel kombineerida, näiteks tee viis pika pingutusega harjutust ja seejärel viis kiiret.

KUS ASUVAD VAAGNAPÕHJALIHASED?
Vaagnapõhjalihased on justkui kere vundament. Need asuvad vaagna põhjas häbemeluu ja õndraluu (sabakondi) vahel. Tunnetad neid, kui proovid tualetis käies pissimist hetkeks katkestada. Ära seda väga tihti katseta, sest nii võid põie täielikku tühjenemist häirida.

MÄRGID, ET SU VAAGNAPÕHJALIHASED ON NÕRGAD:

Edasi lugemiseks vajuta:

Samal teemal

25. aprill 2019, 12:19
VIDEO | Tunned valu randmes ja labakäes? Need harjutused toovad leevendust
20. aprill 2019, 07:00
Suveks saledaks? Vali jõusaali asemel midagi veel paremat!
19. aprill 2019, 18:27
Tervisejooks võib alata! Mõnus muusika hoiab tempot
7. märts 2019, 06:30
Nii saad trimmis lihased ilma kontoritoolilt lahkumata