Tehnika

Scania mootorid uuenevad ning lisandus ka senisest võimsam jõuallikas (1)

Toimetas Aare Kartau, 19. august 2019, 07:15
Foto: Pixabay
Rootsi veokitootja Scania 9- ja 13liitrised R5 ja R6 mootorid uuenevad, nüüdsest on R6 valikus ka võimas, 540-hobujõuline mootor. Tehniliselt täiustatud mootorid on keskmiselt 2% kütusesäästlikumad.

Veokifännid vaatavad juba pikka aega Scania insenertehnilise osakonna uksest sisse. Elektri jõul edasi liikuv reka pole mingi uudis. Ka isejuhtivate tehnoloogiate osas on rootslased esirinnas: näiteks arvestab moodne veok lisaks eelsõitjaga distantsi hoidmisele ja kiiruse sättimisele tee tõuse, langusi ning kurve ja kohandab mootori töö vastavaks.

Scania diiselmootorid on kogunud hulganisti kõrgeid auhindu kütusesäästlikkuse ja keskkonnasõbralikkuse eest. Nüüd on aeg sealmaal, et 9- ja 13liitriste mootorite täiustatud versioonid välja tuua.

Esimene eesmärk on kütusesääst: täiustused võimaldavad kulu kärpida lisaks kuni 2%. Omanikule tähendab see auto kasutusaja kestel kuni 10 000 € kütusesäästu ning kuni 20tonnist CO2 jalajälje vähenemist veoki kohta.

Uus 540 hj jõuallikas

Uus, 540 hj 13-l R6 (DC13 166) mootor on mõeldud vedudeks, kus on vaja jõuallika suurt jõudlust, raske veoki kiiret juhitavust kuid samal ajal on tähtis ka sõiduki väiksem tühimass ning esitelje väiksem koormus. Võrreldes V8 mootoriga on R6 300 kg kergem, võimaldades vastavalt suuremat veose kaalu.

540 hj mootori silmapaistev 2700 Nm pöördemoment tagab veoki veelgi parema juhitavuse ja suurema jõulisuse raskete koormate liigutamisel. 

Millised on R5 ja R6 mootorite olulisemad uuendused ning mida tagab uus 540 hj mootor, loe põhjalikumalt Acceleristast.

Foto: Accelerista