Nipid

Pakata sügisel energiast: 10 nippi, kuidas end kosutada 

Toimetas Tuuli Mäemat, 22. oktoober 2019, 17:00
Järgi neid nippe ja tunned end sel sügisel rõõmsa ja rahulolevana.Foto: Bruce mars/ Unsplash
Sügis on käes ja nii mõnigi võib tunda, et energiat on kuidagi vähe. Häid nippe, kuidas oma tervist kosutada ja energiat juurde saada jagab hingamisterapeut Monika Palm.  

1. Mõtle positiivselt. Puhasta end teadlikult liigsest mõttemürast ja negatiivsetest mõttemustritest. Mõtted mõjutavad meie keha ja tervisliku seisundit. Negatiivsed mõtted tõmbavad energiataset alla.

Samal teemal

2. Ole oma eluga rahul. Pidev rahulolematus mõjutab meie emotsionaalset ja füüsilist seisundit ning tervist. Võta aega enda jaoks ja märka, mis on see, mis sinus rahulolematust põhjustab- püüa seda muuta!

3. Õpi õigesti hingama. Leia endale sobiv viis tasakaalustada oma liigseid emotsioone. Selleks sobivad hästi näiteks hingamisharjutused. Võid alustada lihtsalt pikkade sügavate sisse-ja välja hingamistega. Tee väljahingamine pikemaks, see tõstab heaolutunnet kehas.

4. Alusta päeva rõõmsa meeleoluga. Anna oma päevale ise hea algus sisendades endale, et kogu päev tuleb: päikeseline, kerge, rõõmus ja helge. Kui sügisel enam nii palju päikesevalgust ei ole, siis on võimalus tuua teadlikult oma sisemine päike välja- see muudab meele rõõmsamaks ja tõstab energiataset. Proovi näiteks seda harjutust siin: http://www.tasakaalukeskus.ee/blogi/monus-harjutus-paeva-paikeselisemaks-muutmiseks/id/15

5. Juba hommikul peeglisse vaadates naerata endale. Jätka ka päeva naeratustega. Naerata inimestele, keda kohtad ja saad ka ise positiivse energiaga laetud. 

6. Toitu õigesti. See, mida me sööme ja joome mõjutab meie tervist ning energiataset. Õpi kuulama oma keha ja sööma seda, mis loob sulle hea enesetunde ning jätab ka pärast söömist kehasse mõnusa ja kerge tunde. Kui pärast söömist tekib raskustunne kõhtu ja uimasus, siis oled söönud kas liiga palju või oma kehale mitte sobivat toitu. Õpi seda märkama ja vajadusel muuda oma söömisharjumusi. Söö seda, mille söömisel tunned, et energiatase tõuseb.

7. Liigu piisavalt. Leia oma kehale sobiv treening või liikumine. Järgi oma sisetunnet treeningute osas valikute tegemisel, mitte hetkel olevaid moetrende või seda, mida teised õigeks peavad.

8. Hooli endast. Õpi ennast kuulama, sest siis kuuled enda tõelisi vajadusi ja saad selle järgi kõiki valikuid teha. Sea ennast esikohale. Iseendast lähtuvalt oma vajaduste täitmine mõjub enesetundele ja energiatasemele tõstvalt.

9. Õpi end energeetiliselt puhastama ja oma energias olema. Nii ei jää võõrad energiad sind segama ja oled vaba võõrastest mõjutustest. Sellel on otsene mõju tervisele ja energiatasemele.

10. Ole avatud. Võta rõõmuga vastu kõik hea, mis sinu poole tuleb. Ole avatud uutele inimestele, väljakutsetele ja olukordadele. Suhtu kõigesse optimistlikult ja näe ka igas komistuskivis võimalust midagi uut õppida. 

Alusta päeva positiivse noodiga, täpselt selline tuleb ka kogu sinu algav päev.Foto: Rocksana Rocksana / Unsplash