Tarbija

E-smaspäev hullutab: korduma kippuvad küsimused, mida e-poodidest tellides teadma peaksid 

Nipiraamat, 11. november 2019, 15:22
Kaupade tellimisel Hiinast, USAst või mujalt väljastpoolt Euroopa Liitu tuleb tarbijal iga e-poe puhul enne ostmist kindlaks teha, millised on tagastusreeglid. Foto: Negative Space / Pexels

E-poodidest tellides varitsevad meid sageli erinevad ohud: kust on turvaline tellida, millised on võimalused raha tagasisaamiseks või kelle poole peaks pöörduma, kui kaup ei saabu ja raha ei tagastata. Korduma kippuvatele küsimustele vastab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti kommunikatsiooniekspert Anne-Mai Helemäe.

Kui kaup ei ole saabunud, siis millal on mõistlik aeg raha tagasi küsida?
Reeglina on kauba tarneaeg kokkuleppeline ning tavaliselt on vastav tähtaeg ära märgitud müügitingimustes või tootetutvustuse juures. Kui kaupleja ei pea lubatud tähtajast kinni, tuleb tarbijal anda müüjale uus mõistlik lisatähtaeg. Viimane oleneb konkreetsest olukorrast, näiteks kui kaup on laost otsa saanud, siis millal uus kaup omakorda e-poodi jõuab. Kui see ooteaeg on algselt lubatud tarneajaga võrreldes ebamõistlikult pikk, ei pea tarbija ootama ning võib küsida makstud raha tagastamist.
Juhul kui tarneaega ei ole tellimuse esitamisel kokku lepitud...

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

29. november 2019, 02:23
POOLT JA VASTU | Kas minna mustal reedel ostlema või mitte?
28. november 2019, 19:38
Piiriülesed petuskeemid e-kaubanduses: kuidas end nende eest kaitsta?
26. november 2019, 05:29
Isiklike finantside kuldreeglid: 3 rahatarkust, mis ei muutu kunagi
25. november 2019, 09:27
Lugejad kaebavad: see veebipood jättis meid ilma nii rahast kui kaubast