Nipid

Tunned ärevust? 5 nippi selle seljatamiseks 

Toimetas Helen Serka-Sanchez, 14. november 2019, 05:24
Pingelisel perioodil võib ette tulle hetki, kus ärevus võtab võimust ja raske on sellest lahti saada.Foto: Yanalya / Freepik
Pingelisel perioodil võib ette tulle hetki, kus ärevus võtab võimust ja raske on sellest lahti saada. Kui tunned, et ärevus hakkab ligi hiilima, kasuta neid viit soovitust, mis aitavad lõõgastuda ja oma mõtete üle kontrolli säilitada.

Püsi olevikus
Ärevus kipub tekkima siis, kui mõeldakse mõnele tulevikus toimuvale sündmusele. Selle asemel et tuleva pärast muretseda, hoia oma mõtted olevikus. Küsi endalt – mis toimub praegu, kas minuga on kõik korras, kas ma peaksin praegu midagi tegema? Juhul kui praegune olukord on kontrolli all, siis leia muret tekitavate mõtete analüüsimiseks hiljem mõni sobivam aeg ja koht.

Samal teemal

Juhi mõtted positiivsele rajale
Ärevad inimesed keskenduvad enamasti kõige halvemale, mis juhtuda võib. Pigem analüüsi, kas sinu peas jooksev stsenaarium võib ka päriselt juhtuda või mõtled üle. Näiteks kui pead auditooriumi ees esinema, siis teksti unustamise hirmu asemel mõtle, et oled ennast selleks ette valmistanud ja isegi kui midagi läheb plaanitust erinevalt, siis pole selles midagi halba. Pidevalt oma mõtteid positiivsele juhtides treenid end teadlikult teisiti mõtlema.

Ära unusta hingata
Pingeolukorras kiputakse hinge kinni hoidma. Seega pööra ärevuse tekkides tähelepanu sügavale sisse- ja väljahingamisele. Nii saad võimaluse hetkeks aja maha võtta, oma tunnetest teadlikuks saada ja rahuneda.

Lihtsalt tee midagi
Selle asemel et jääda oma muremõtteid mõlgutades istuma, tõuse püsti, hüple kohapeal, mine kööki vett võtma või viska prügi välja. Nii saad mõttelõnga katkestada ja nõiaringist välja astuda.

Jälgi oma keha
Stressi ja ärevuse ajal tõmbub keha kaitseasendisse ja selg läheb küüru. Istu või seisa sirgelt, lükates õlad taha ja rind ette. Nii saad ka vabamalt hingata. Ärevuse tekkides aitab teadlik keha jälgimine ja lõdvestamine pingeid leevendada.

Allikas: WebMD