Uudised

Kust saab alguse suhkru liigne tarbimine?  

Toimetas Tuuli Mäemat, 18. november 2019, 20:42
Vähenda teadlikult oma suhkru tarbimist. Foto: Burgess Milner / Unsplash
Suhkru liigsest tarbimisest räägitakse väga palju. Kui palju me aga seda tegelikult enda jaoks teadvustame? Tehes tarku valikuid tarbime vähem suhkrut ja oleme tervemad. Kust aga algab liigne suhkru tarbimine? Spetsialist selgitab. 

Väldi neid halbu harjumusi: 

Samal teemal

Hommiku või lõunasöögi asemel magusa „haaramine“. Korralikeks toidukordadeks aja võtmine võib tunduda küll ajakulukas ja tüütu, aga usu, see pole midagi ületamatut. Tasakaalustatud toitumine annab hea enesetunde, rohkem energiat ning parema tervise! Hommikul pudru keema panemine võtab sama palju aega, kui facebookis News Feed’i kerimine, kui mitte isegi vähem. Lõunasöögi võib võtta tööle kaasa või planeerida päevakavasse lõunasöök kohvikus või sööklas.

Söögi ajal muuga tegelemine. Kas sina kipud ka söömisega samal ajal olema telefonis, vaatama telekat või lugema ajalehte? Need inimesed, kes söömise ajal keskenduvad ainult söömisele, söövad vähem kui need, kes teevad seda millegi kõrvalt. Austa toitu ja võta söömiseks aega!

Magusaga tuju tõstmine. Pole vahet, kas on tähtpäev või lihtsalt paha tuju, põhjuse magusa söömiseks leiab alati. Magusast ei pea loobuma, küll aga liigne magus teeb tervisele halba. Söömisest lohutuse otsimine pingeid  tegelikult ei maanda, sest  lohutus toidust on üsna üürikene ning pealekauba võivad tekkida hiljem süümepiinad liigse söömise pärast. Sellepärast tuleks tegeleda probleemi enda, mitte tunnete vaigistamisega.

Reklaamid tekitavad sinus magusaisu, allahindlused panevad rohkem ostma. See on ka reklaamide ja allahindluste eesmärk – panna inimesi rohkem ostma. Kui ka sina oled seda tüüpi inimene, kes ei suuda šokolaadikommide söömist lõpetada enne, kui kõik otsas, siis osta neid väiksemates pakendites. Pole mõtet osta midagi allahindlusega, kui selle söömisega piiri ei pea ning pärast end süüdi tunned.

Magusa söömine igavusest. Paljudel on komme tegevuseta aega söömisega sisutada, isegi kui kõht tegelikult tühi pole. Selleks, et seda vältida, ära osta endale koju suurt magusavaru. Hea nipp on ka planeerida oma aega paremini, et igavust ei saakski tekkida. Puhkepäevad sisusta aktiivse liikumise, kodu koristamise või raamatu lugemisega.

Pärast dieeti või „detox-kuuri“ on metsik magusaisu. Aga miks sa teed endale nii? Loomulikult kui organism on näljas, siis saadab aju signaali, et vajad kiiret energiat – magusat. Pigem ürita kujundada endale jätkusuutlikud harjumused, et sa igapäevaselt ei liialdaks ühegi toiduga vaid sööd mitmekesiselt ja liigud piisavalt.

Hea teada!

  • Tarbides iga nädal ühe 500 ml pudeli limonaadi, teeb see aastas umbes 2,6 kg  lisatud suhkrut.
  • Kas sa lisad teele või kohvile suhkrut või mett? Siis tasub sul mõelda sellele, et iga päev kohvisse 10 g suhkrut lisades sööd aastaga 3,65 kg lisatud suhkrut.

Testi oma teadmisi suhkrute kohta siin.

Allikas: Toitumine.ee